مشارکت شرکت های اروپایی در طرح نهضت ملی مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی معتقد است که ظرفیت شرکتهای خارجی می‌تواند در ارتقای تکنولوژی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کمک کننده باشد.
مشارکت شرکت های اروپایی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، موضوع مذاکره درخصوص مشارکت شرکت های اروپایی در زمینه ورود تکنولوژی ساخت در طرح نهضت ملی مسکن، ماههاست که مورد مناقشه دولت و بخش خصوصی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به تازگی یک عضو شورای عالی مسکن، مذاکره با شرکتهای خارجی برای استفاده از آنها در ۱۰ درصد پروژه نهضت ملی مسکن را تایید کرده است.

در عین حال قانون و سیاستهای کلان، محدودیتهایی را درخصوص ورود نیروی خارجی در پروژه‌های مسکن ایجاد کرده است.

سازندگان داخلی می‌گویند که با توجه به ۵۰۰۰ شرکت انبوه ساز  داخلی و ۵۰۰ هزار مهندس، توان اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) توسط نیروهای داخلی وجود دارد.

به تازگی یک عضو شورای عالی مسکن، مذاکره با شرکتهای چینی، ترک و مشارکت شرکت‌های اروپایی برای استفاده از آنها در بخش کوچکی به اندازه ۱۰ درصد پروژه نهضت ملی مسکن در موضوع انتقال تکنولوژی ساخت مسکن را تایید کرده است.

احمد دنیامالی با بیان اینکه سازندگان داخلی برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن پیشنهاد ۵.۵ میلیون تومان در هر متر مربع ارایه کردند به یکی از رسانه ها گفته است: در مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت به عدد کمتر از سه میلیون تومان رسیده‌ایم.

مطلب پیشنهادی:  گرانی ۳ میلیونی مسکن پس از وعده ارزانی

 البته کار با خارجی‌ها تابعی از قیمت دلار است و در این مورد نگران پایه دلاری آن هستیم چراکه با رشد نرخ دلار طبیعتا قیمت‌ این قراردادها هم بالا می رود.

 وزیر راه و شهرسازی که طرح نهضت ملی مسکن را یک طرح جهانی و بین‌المللی می‌داند چند روز قبل گفت: این طرح نیازمند حضور همه دستگاه‌های کشور است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رهن یکساله واحد در تهران با 30 میلیارد تومان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …