گرانی ۳ میلیونی مسکن پس از وعده ارزانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از زمانی که وزیر راه اعلام کرد افزایش قیمت مسکن تهران با حباب مواجه است، قیمت هر متر مربع مسکن در تهران بیش از ۳.۱ میلیون تومان گران شده است.
اجاره مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در پایان آذر سال گذشته بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به دلایل گوناگونی دچار نوسان شده است و این مسئله موجب شده که قیمت مسکن تهران با حباب مواجه شود، از این رو نمی‌توان به صورت هیجان زده درباره مسائل مختلف حوزه مسکن از جمله قیمت مسکن و طرح اقدام ملی صحبت کرد.

اما از آن زمان چیزی حدود هفت ماه می‌گذرد و براساس گزارش بانک مرکزی از معاملات بازار مسکن تهران در تیر امسال قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت بیش از ۳.۱ میلیون تومان افزایش داشته و رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

قیمت مسکن تهران

متوسط قیمت مسکن تهران چقدر افزایش داشت؟

براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات قیمت خانه در تهران در آذر سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع مسکن (در مناطق ۲۲ گانه)، ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود، اما بر اساس جدیدترین گزارش از معاملات تیر امسال متوسط قیمت یک متر مربع خانه در تهران به نرخ ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت اوراق مسکن کاهش یافت

وزیر راه و شهرسازی پیش از آن نیز در مهر سال گذشته گفت که اگر قیمت معاملات خانه در مناطق یک و سه را درنظر نگیریم، میانگین هر متر مربع در تهران به زیر ۱۵ میلیون تومان می‌رسد، اما در آن زمان با حذف مناطق مذکور، متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران ۲۳٫۱ میلیون تومان می‌شود.

در واقع میان اظهارات وزیر راه و شهرسازی با آمارهایی که یک نهاد دولتی(بانک مرکزی) ارائه می‌کند اختلاف وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تورم اجاره بها رکورد 5 سال اخیر را شکست!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…