وعده پایان نوسازی خانه‌های روستایی تا 10 سال دیگر

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس افق ۱۰ ساله، تا سال ۱۴۱۰ باید تمام واحدهای مسکونی در تمام روستاها مقاوم سازی و بهسازی شوند.
واحدهای مسکونی در روستاها

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، اکبر نیکزاد با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای مسکوی روستایی مقاوم سازی شده است، گفت: بر اساس افق ۱۰ ساله ترسیم شده، تا سال ۱۴۱۰ باید تمام واحدهای مسکونی در تمام روستاها مقاوم سازی و بهسازی شوند.

او در ادامه عنوان کرد ایران کشوری زلزله خیز است و وضعیت نامناسب خانه‌های مسکونی در برخی روستاها، هشداری جدی برای مسئولان و البته مردم است؛ در همین راستا هم مردم و هم مسئولان باید برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی، اقدام کنند.

نیکزاد نسبت به این موضوع که هیچ مسئولی حق ندارد از فرصتی که برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ایجاد شده استفاده نکند، تذکر داد و گفت: باید با مقاوم سازی خانه‌های روستایی از بروز فاجعه در زمان وقوع حوادث جلوگیری کنیم تا در این مواقع افسوس اقدامات انجام شده گذشته را نخوریم.

واحدهای مسکونی در روستاها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد که مسئولان استانی باید توجه ویژه‌ای به رونق روستاها داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  معلمان مستاجر خانه دار می شوند!

گفتنی است که بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که با اجرای طرح هادی تا کنون واحد‌های مسکونی ۲۱ هزار روستا نوسازی و مقاوم سازی شده است و شامل ۵۲ درصد خانه‌های روستایی کشور می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «سامانه املاک، پای وزیر را به مجلس باز می‌کند» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …