رویای صاحبخانه شدن در اصفهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت مسکن در بسیاری از شهرهای همسایه با اصفهان میلیاردی شده‌؛ در نتیجه بسیاری از مردم ناچار هستند برای خرید خانه به شهرهای اطراف و نزدیک به اصفهان مهاجرت کنند؛ چرا که حقوق چهار-پنج میلیون تومان کفاف زندگی در شهر اصفهان را نمی‌دهد.
شهرهای اطراف اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، با توجه به چند میلیاردی شدن قیمت مسکن در شهر اصفهان اما با نقدینگی 300 تا 400 میلیون تومان امکان صاحبخانه شدن در برخی از شهرهای اطراف آن مانند فولادشهر، بهارستان، خمینی‌شهر، شهر مجلسی، شاهین‌شهر و سایر شهرهای همسایه وجود دارد.

البته واحدهای مسکونی که با قیمت 300 تا 500 میلیون تومان در این شهرها آگهی شده‌اند، اغلب سال ساخت بالا و امکانات کمی دارند؛ این در حالی است که چهار سال قبل با بودجه‌ای کمتر از 100 میلیون تومان در فولادشهر و بهارستان آپارتمان نوساز معامله می‌شد، ولی امروز بخشی از آپارتمان‌های این دو شهر نیز کانال یک میلیارد تومان را پشت سر گذاشته‌اند و 2 میلیاردی معامله می‌شوند.

شهرهای اطراف اصفهان

یکی از شهرهایی که رشد قیمت بی‌سابقه‌ای در طول سال‌های گذشته تجربه کرده، فولادشهر اصفهان بوده است. برای مثال در سال 96 هر واحد مسکن مهر فولادشهر بین 17 تا 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد و امروز با رشد 10 تا 20 برابری به 280 تا 500 میلیون تومان رسیده است. بااین‌حال هنوز آپارتمان‌های 300 میلیون تومانی زیادی در مسکن مهر فولادشهر عرضه می‌شود.

اگر بودجه میلیاردی برای خرید خانه در اصفهان ندارید، همانطور که اشاره شد بهارستان می‌تواند گزینه خوبی باشد. قیمت‌ها در مسکن مهر بهارستان میلیاردی نیست؛ ولی بالاتر از 500 میلیون تومان است.

مطلب پیشنهادی:  افزایش قیمت ملک در چند منطقه از تهران

در بهارستان اصفهان دو گروه آپارتمان با قیمت حدود 300 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند؛ گروه اول آپارتمان‌های نقلی با متراژ کمتر از 70 مترمربعی هستند. البته آپارتمان‌های نقلی بهارستان نیز گاهی بالاتر از 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

خیمنی شهر نیز یکی از شهرهایی است که امکان یافتن خانه‌های زیر 500 میلیون تومان در آن امکان‌پذیر است. البته در برخی از لوکیشن‌های این شهر قیمت مسکن میلیاردی است.

شهر مجلسی نیز گزینه مناسبی برای کسانی است که بودجه کمی برای خرید خانه دارند. شما در این منطقه امکان یافتن آپارتمان‌های زیر 100 متر با قیمت حدود 400 تا 500 میلیون تومان را دارید.

مطالعه بیشتر: مطلب «رکورد تاریخی سهم مسکن در سبد هزینه خانوارها» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…