افزایش قیمت ملک در چند منطقه از تهران

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد 980 درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود 500 درصد آن فقط مربوط به 2.5 سال گذشته است.
افزایش قیمت ملک

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عضو کمیسیون عمران مجلس، افزایش قیمت ملک در چند منطقه از تهران باعث اثرگذاری افزایش قیمت خانه بر تمام کلان شهر شده است.

مجتبی یوسفی گفت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد 980 درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود 500 درصد آن فقط مربوط به 2.5 سال گذشته است.

وی درخصوص افزایش قیمت ملک در چند منطقه از تهران و تاثیر آن بر کل بازار مسکن گفت: در بحث خانه‌های لوکس ما با یک زنجیره‌ای مواجه هستیم، وقتی راس این هرم در نقاط برخوردار و شمال شهر واقع است، در شرایطی که قیمت در این مناطق تا ٢٠٠ میلیون تومان در هر بار بالا می‌رود، قاعدتا قیمت ملکی در جنوب تهران هم از هر متر ۵ میلیون تومان بود به ٢۵ تا ٣٠ میلیون تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد : تنها راهکار این است که بازار مسکن از سوداگری خارج شود و باید سیاست‌های مالیاتی در حوزه مسکن را به اجرا برسانیم.

مطلب پیشنهادی:  قبل از خرید یا اجاره خانه به این نکات توجه کنید

یوسفی اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که بخشی از آمار خانه‌های خالی به شهرهای جدید برمی‌گردد. در حال حاضر در اکثر شهرهای جدید با انبوهی از خانه‌های خالی مواجه هستیم چراکه در برخی از شهرهای جدید صرفا خانه‌سازی شده و زیرساخت های شهری ندارند.

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای جدید فقط خانه سازی شده و این شهرها به خوابگاه تبدیل شده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سهم شهرهای جدید از خانه های خالی گفت:چیزی  حدود ٣٠٠ هزار تا ۴٠٠هزار خانه خالی در شهرهای جدید وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تاکنون چند نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …