افزایش عرضه برای کنترل قیمت مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی: تا زمانی که عرضه نسبت به تقاضا بیشتر نباشد مشکل مسکن و افزایش قیمت آن به راحتی حل نخواهد شد.
رکود معاملاتی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از حسین محمد صالحی، کنترل قیمت مسکن باید در دست دولت باشد که متأسفانه دولت در برخی از عرصه‌ها به گرانی دامن می‌زند. برای مثال وقتی به قیمت محصولات آهنی ۵۰۰ تومان اضافه می‌کنیم، دلال این افزایش قیمت را تا ۵ هزار تومان می‌رساند.

وی افزود: این افزایش قیمت سبب می‌شود که قیمت زمین در منطقه موردنظر به شکل بی‌رویه‌ای افزایش پیدا کند که این امر نشان می‌دهد از سوی دستگاه‌های مسئول و دولت نظارت دقیقی بر قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس گفت: مجلس و وزارت راه و شهرسازی به طور جدی بر اجرای طرح مسکن ملی تأکید دارند و از سرمایه‌گذاران بخش مسکن هم دعوت شده تا با کمک دولت عملیات ساخت مسکن سرعت بیشتری بگیرد تا جلوی حباب قیمت‌ها گرفته شود.

محمد صالحی تصریح کرد: تا زمانی که عرضه نسبت به تقاضا بیشتر نباشد مشکل مسکن و افزایش قیمت آن به راحتی حل نخواهد شد. بنگاه مسکن روی عرضه و تقاضا می‌تواند مانور دهد و تا زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا نشود این وضعیت نابسامان در بخش مسکن ادامه خواهد داشت و نرخ مصالح ساختمانی نیز افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:  عواملی که منجر به کاهش ساخت و ساز مسکن شد

وی خاطرنشان کرد: اکنون قیمت تمام شده مسکن که دولت می‌سازد با قیمت مسکنی که در بازار آزاد عرضه می‌شود، تفاوت بسیاری دارد.باید نظارت دقیق و کنترل قیمت مسکن باشد و با قولی که دولت به مردم داده است با مصوبه مجلس و نظارت بیشتر وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال محقق شود که در صورت تحقق، قیمت مسکن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…