شهریورماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریورماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.
پرداخت وام ودیعه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمود محمودزاده با بیان اینکه میزان سقف نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد اعلام شده است، گفت: در صورت رعایت نکردن این سقف نرخ اجاره متقاضیان می‌توانند به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

او با بیان اینکه حدود هزار متقاضی برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بعد از ثبت‌نام، مستندات متقاضیان در اولین فرصت پالایش و بررسی می‌شود و بعد از تکمیل شدن به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.

محمودزاده یادآور شد: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریورماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند. این افراد حتماً باید دارای کد رهگیری و دارای اجاره‌نامه معتبر باشند.

وام ودیعه مسکن

وی بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ هزار نفر در پنجمین مرحله از طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع داده می‌شود.

افتتاح بیش از ۳۵ هزار مسکن ملی تا پایان تیرماه

محمودزاده بیان کرد: امیدواریم بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی تا پایان تیرماه در قالب افتتاح طرح‌های وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز فصل جابه‌جایی مستأجران گفت: در سال گذشته میزان نرخ سقف اجاره را ۲۵ درصد برای تمدید مصوبه اعلام کردیم و مرکز آمار هم نرخ تمدید و اجاره‌نامه جدید را ۳۲ درصد اعلام کرد. با توجه به آنکه بازار اجاره تابع قیمت مسکن است و با فرض این موضوع که همان نرخ ۳۲ درصد مرکز آمار درست بوده باشد، اما شاهد آن بودیم که در سال گذشته و همچنین امسال، بازار اجاره با همان نرخ اعلام‌ شده کنترل شد.

مطلب پیشنهادی:  مشکلات خرید خانه در حاشیه اتوبان

او یادآور شد: در خصوص بازار اجاره در سال گذشته بسیاری از مالکان وضعیت مستأجران و نرخ‌های اجاره را مراعات کردند. همین موضوع باعث کاهش قیمت در نرخ‌های اجاره شد. امسال هم به‌طور قطع با تدابیر در نظر گرفته شاهد بهبود وضعیت بازار اجاره‌بها خواهیم بود.

مطالعه بیشتر: اگر به دنبال اخبار بیشتری در رابطه با طرح ملی مسکن هستید، این مطلب را «قیمت ساخت طرح مسکن ملی چقدر تمام می‌شود؟» در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…