با این روش نصب، تابلو را زیباتر جلوه دهید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نیازی نیست که برای تنوع دست به عوض کردن اجزای بزرگ و اصلی خانه بزنید. یک بار امتحان کنید و تغییرات ایجاد شده توسط تابلو‌ها را در خانه ببینید.
نصب تابلو روی دیوار

یکی از عناصر مهم و اصولی در دکوراسیون منزل که زیبایی خانه شما را دو چندان می‌کند، تابلو ها هستند. نصب تابلو روی دیوار اصول و قواعد خاصی دارد که برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، رعایت این قوانین لازم است. اگر علاقه دارید با اصول چیدمان تابلو روی دیوار آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اصول نصب تابلو روی دیوار

یکی از ایده‌های کاربردی برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه، نصب تابلو روی دیوار است. اما ممکن است هنگام چیدمان تابلو روی دیوار دچار سردرگمی شوید. در ادامه برخی نکات مهم را بیان می‌کنیم تا بتوانید به بهترین شکل از تابلوها در دکوراسیون منزل استفاده کنید.

نصب تابلو روی دیوار

  • بهترین محل برای نصب تابلوهای چند تیکه، در بالای تخت خواب، مبلمان پذیرایی و یا وسایل بزرگ است.
  • سعی کنید تابلوهایی که برای یک گوشه از منزل استفاده می‌کنید، موضوع یکسانی داشته باشند. برای مثال اگر از تابلو طبیعت استفاده می‌کنید، می‌توانید از تابلوهایی با تصاویر خانه‌‌های جنگلی، درختان سرسبز و … استفاده کنید.
  • مهم‌ترین اصولی که هنگام نصب تابلو روی دیوار باید رعایت شود، ارتفاع نصب است. ارتفاع تابلو باید به گونه‌ای باشد که تابلو هم سطح دید شما قرار گیرد.
  • دیواری که برای نصب تابلو انتخاب می‌کنید، از باقی دیوارها بزرگ‌تر باشد.
  • اگر تابلو را پشت کاناپه نصب می‌کنید، باید عرض تابلو از کاناپه کم‌تر باشد.
  • اگر می‌خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد، می‌توانید از چیدمان عمودی استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخواهید دیوار شما کشیده‌تر به نظر برسد، می‌توانید چیدمان تابلوها را به صورت افقی انتخاب کنید.
مطلب پیشنهادی:  هرگز این وسایل را برای خانه اجاره‌ای نخرید

نکات مهم  هنگام نصب تابلو روی دیوار

بعد از آنکه با اصول نصب تابلو روی دیوار آشنا شدید، بهتر است با نکات مهم هنگام نصب نیز آشنا شوید. چنانجه قصد دارید از چند تابلو در کنار یکدیگر استفاده کنید، بهتر است تابلوهای روشن‌‌تر را بالا و تابلوهای تیره‌‌تر را در ردیف‌‌های پایین‌ نصب کنید. برای جلوه بیشتر تابلوها نیز می‌توانید بالای تابلو را چراغ‌های تزیینی استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام نصب تابلو این است که به کمک تابلو بتوانید نقص دیوار مانند سوراخ، پارکی کاغذ دیواری و .. را پوشش دهید. چنانچه قصد دارید از تابلوهای سه تایی استفاده کنید این نکته را در نظر بگیرید که، تابلوی بزرگ‌تر را در وسط و تابلوهای کوچک‌تر را در اطراف آن قرار دهید.

نصب تابلو روی دیوار

نسب به فضای بین تابلوها بی توجه نباشید

هنگام چیدمان تابلو روی دیوار دقت داشته باشید  به گونه‌ای نصب شوند تا فضای یکسانی بین آن‌ها برقرار باشد و تعادل رعایت شود. اگر می‌خواهید فاصله‌ها را رعایت کنید، دو تکه چسب را با فاصله برابر روی دیوار بچسبانید و بعد تابلوها را در آن نقطه نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه: 9 گیاهان آپارتمانی که برگ‌های خارق‌العاده‌ای دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…