9 گیاهان آپارتمانی که برگ‌های خارق‌العاده‌ای دارند!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه شما منحصر به فرد باشد، سعی کنید از گیاهان آپارتمانی خاص و لوکس استفاده کنید.
گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا

از هیجان انگیز‌ترین کارها در هر خانه‌ای، جمع آوری گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا است. این گیاهان علاوه بر اینکه دکوراسیون خانه ما را زیبا می‌کنند، برای تصفیه هوا نیز گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. برای آشنایی با این گیاهان تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا

این گیاهان علاوه بر اینکه با زیبایی خاص خود محیط را لوکس می‌کنند، جزو بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا نیز به شمار می‌آیند. بنابراین برای نگهداری در منزل و یا هدیه دادن به دیگران گزینه مناسبی هستند. با ما همراه باشید تا تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

گل آنتوریوم، از جمله گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا

آنتوریوم از جمله گیاهان زینتی است که ارتفاع آن به بیش از ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد. آنتوریوم جزو گیاهان آپارتمانی برگ پهن نیز به شمار می‌آید که طول هر برگ 18 سانتی متر است که برگ‌های سبز تیره‌ای دارد و گل‌های آن به رنگ‌های قرمز، صورتی، زرد یا سفید نیز مشاهده می‌شود.

گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا

کالاتا اورانتا

از انواع گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا می‌توان به گیاه کالاتا اورانتا اشاره کرد. برگ‌های این گیاهی ترکیبی سبز براق و راه‌راه‌های سفید است. این گیاه گونه‌های متفاوتی دارد و به اسم‌های مختلفی مانند راه راه سفید یا راه راه صورتی نیز شناخته می‌شود. برای نگهداری این گیاه سعی کنید در سه روز در هفته برگ‌های آن را مرطوب نگهدارید، اما به این نکته توجه داشته باشید که این گیاه نیاز به آب کمی دارد در حدی که خاک گیاه مرطوب باشد کافی است.

گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا

فیتونیا آلبیونیس

فیتونیا با گل‌های صورتی در دسته بهترین گیاهان آپارتمانی سایه دوست قرار می‌گیرد که نباید در معرض نور مستقیم باشد. اما در مقابل نیاز به مراقبت زیاد دارد، باید دقت داشته باشید که هرگز خاک گیاه خشک نشود و به‌طور مداوم مرطوب باشد.

فیتونیا آلبیونیس

 فیلودندرون صورتی

اگر به رنگ‌بندی برگ‌های این گیاه توجه کنید، به‌نظر می‌رسد که رنگ سبز و صورتی هارمونی یکنواختی ندارند. به گونه‌ای که رنگ صورتی در برگ‌های این گیاه به‌صورت نقطه نقطه پاشیده شده است. این گیاه سایه دوست است به راحتی می‌توان آن‌ها را در آپارتمان نگهداری کرد.

مطلب پیشنهادی:  رشد انفجاری گل قاشقی با رعایت 5 نکته طلایی

گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا

گیاه صدف سه رنگ، زیپلین

گیاه آپارتمانی زیپلین دارای برگ‌هایی با لبه‌های طلایی و صورتی بوده و قسمت‌های داخلی این برگ‌ها نیز به رنگ بنفش است که باعث شده تا ظاهری خیره‌کننده به آن ببخشد. نگهداری از این گیاه صورتی آسان است به گونه‌ای که می‌توان آن‌ها را در آپارتمان و فضای خارج از خانه نگهداری کرد. محیطی که ابن گیاه در آن قرار میگیرد باید از نور کمی برخوردار باشد.

گیاه کردیلین یکی از گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های زیبا

زیبایی منحصر به فرد این گیاه به دلیل وجود شاخ و برگ بنفش با رگه‌هایی از صورتی است. کردیلین جزو بهترین گیاهان اپارتمانی مقاوم در برابر آب است، که به نور بسیار زیادی احتیاج دارد و بهتر است در داخل منزل در جایی قرار داده شود که هر دو نور مستقیم و غیرمستقیم را دریافت کند.

کردیلین

گیاه بگونیا ماکولاتا

برگ‌های سبز با خال خال‌های سفید گیاه بگونیا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این نقاط در ابتدا طوری به نظر می‌رسد که انگار روی برگ‌های آن نقاشی شده، اما این خال‌ها به طور طبیعی و از ابتدای رشد روی برگ‌ها وجود دارد. شرایط مناسب برای نگهداری این گیاه، فراهم کردن محیطی با نور غیر مستقیم است و خاک گلدان نیز باید از زهکشی بالایی برخوردار باشد.

 سرخس لانه پرنده

 سرخس لانه پرنده

سرخس لانه پرنده، گیاهی منحصر به فرد است که برگ‌های موجدار و مومی شکلی دارند. سرخس لانه پرنده نور غیر مستقیم و رطوبت را دوست دارد اما خاک همیشه مرطوب باعث فرسودگی گیاه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: ۶ روش برای اینکه گیاهان شما زیباتر دیده شوند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه شمعدانی پرگل داشته باشیم؟

شمعدانی جزو آن دسته از گل‌های آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبا با گل‌های رنگی دارد که می‌ت…