انسان‌های محبوب چه ویژگی‌هایی دارند؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محبوبیت و دوست داشتنی بودن، یک مهارت است که هرکدام از ما با تمرین‌هایی خاص میتوانیم به آن برسیم.
ویژگی افراد محبوب

افراد بسیاری تسلیم این باور اشتباه می‌شوند که محبوب بودن ناشی از ویژگی‌های ذاتی است و فقط خوش‌شانس‌ها آن را تجربه می‌کنند ولی واقعیت اینطور نیست. محبوبیت تحت کنترل شما است، و مسئله‌ای است که هوش هیجانی تاثیرگذاری بسیاری بر آن دارد. دلتامگ در این مطلب قصد دارد ویژگی افراد محبوب را بررسی کند.

ویژگی افراد محبوب

در طی پژوهشی که در یکی از دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که محبوبیت هیچ ربطی به صفات ذاتی از جمله باهوش بودن، یا جذاب بودن نداشت. درعوض تاثیرگذارترین صفات بر محبوبیت، صفات اکتسابی همچون صداقت، روراستی و ظرفیت درک بالا بودند. افراد محبوب چه ویژگی‌هایی دارند؟

چطور در یک جمع محبوب شویم

افراد محبوب سوال می‌پرسند

بزرگترین اشتباه افراد هنگام گوش دادن این است که آنقدر روی صحبت‌هایی که قرار است بعدا بگویند تمرکز می‌کنند که نمی‌توانند صحبت‌های دیگران را خوب بشنوند. یک راه‌حل ساده برای پیشگیری از این مشکل سوال پرسیدن است. آدم‌ها دوست دارند بدانند شما هنگام گوش دادن به آ‌نها توجه می‌کنید. سوال مناسب پرسیدن، نشان می‌دهد نه تنها به آن‌ها گوش می‌دهید بلکه صحبت آن‌ها نیز برای‌ شما اهمیت دارد.

آن‌ها صادق هستند

صاف و صادق بودن برای محبوبیت لازم است. هیچ کس آدم‌های دورو  را دوست ندارد. آدم‌ها به سمت افرادی جذب می‌شوند که صادق هستند چون می‌دانند آن‌ها قابل اعتماداند. وقتی شناخت درستی از افراد ندارید، اعتماد به آن‌ها سخت می‌شود. افراد محبوب و دوست داشتنی می‌دانند که هستند و خود را آنطور که واقعا هستند نشان می‌دهند.

از دیگر ویژگی افراد محبوب این است که آن‌ها کسی را قضاوت نمی‌کنند

افراد محبوب ذهن بازی دارند. روشن فکر بودن، شما را برای سایرین جذاب و محبوب می‌کند. برای جلوگیری از قضاوت‌های نادرست، لازم است دیدگاه دیگران را نیز در نظر بگیرید. این به این معنا نیست که حتما به عقاید آن‌ها باور داشته‌باشید یا رفتارشان را تایید کنید، بلکه فقط به معنی قضاوت نکردن زودهنگام است.

مطلب پیشنهادی:  ترکیب اعجاب انگیز آب کرفس و هویج برای بدن

افراد محبوب به دنبال جلب توجه نیستند

افرادی که به دنبال جلب توجه هستند، هرگز محبوب نمی‌شوند. برای محبوب شدن نیازی نیست شخصیتی بزرگ از خودتان درست کنید. صرفا صمیمی و با ملاحظه بودن تمام چیزی است که برای محبوبیت نیاز دارید. وقتی به شیوه‌ای دوستانه، مطمئن و موجز صحبت می‌کنید، متوجه خواهید شد افراد بیشتر از زمانی که سعی دارید به آن‌ها نشان بدهید آدم مهمی هستید جذب شما می‌شوند.

دلتامگ

آن‌ها از زبان بدن خود به خوبی استفاده می‌کنند

آگاهی از زبان بدن به طور شگفت‌انگیزی آدم‌ها را به شما جذب می‌کند. زبان بدن در شغل شما نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. استفاده از لحن گرم و صمیمی، برقراری تماس چشمی، همه نمونه‌هایی از زبان بدن مثبت هستند که افراد با هوش هیجانی بالا برای جذب دیگران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نتیجه‌گیری: افراد محبوب ارزشمند و خاص هستند. آن‌ها به سادگی ارتباط می‌گیرند و دیگران آن‌ها را دوست دارند و در محل کارشان هماهنگی را بالا می‌برند. مهارت‌هایی که در بالا ذکر شد را به مهرت‌های خود اضافه کنید و ببینید چطور در نظر دیگران محبوب می‌شوید.

پیشنهاد مطالعه: این ۴ جمله را هرگز از زبان باهوش‌ها نمی‌شنوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

لذت تعطیلاتی ایده‌آل در دریاچه‌ های نزدیک تهران

زندگی دائمی در هیاهو، شلوغی و آلودگی هوای شهر تهران خیلی از ما را خسته کرده و به دنبال فرص…