آفت فایل‌ های فیک در بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی‌‌ها درباره فایل های فیک نشان می‌‌دهد، ‌‌شیوع این رفتارهای نامتعارف از سمت برخی فروشنده‌‌های ملک در بازار آنلاین، «مزیت طلایی» این نوع بازار را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.
قیمت خرید آپارتمان در اهواز

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، استارت‌آپ‌‌های ملکی در دوره اخیر به‌‌ خاطر «فضایی که برای رقابت فروش با اعلام همزمان قیمت همه آپارتمان‌‌های فروشی در یک منطقه ایجاد کردند»، مورد توجه و استفاده دو سمت بازار ملک قرار گرفتند، اما این مزیت با این فایل‌‌ها در معرض آسیب است.

اما کارشناسان دست‌‌کم سه راهکار مهم را برای مقابله با این آسیب پیشنهاد می‌‌دهند. در وهله اول، ستاره‌‌دار کردن فایل‌‌های سالم و صحیح و فایل‌‌هایی که مالک، شرایط کافی برای صحت‌‌سنجی سلامت ملک را برای استارت‌آپ فراهم می‌‌کند، توصیه می‌‌شود.

از سوی دیگر اتصال بازارهای آنلاین مسکن به بانک اطلاعات اسناد محضری ملک برای استعلام سلامت حقوقی ملک و تشخیص هویت مالک و اصالت فایل و همچنین ایجاد امکان راستی‌‌آزمایی موقعیت جغرافیایی ملک با آدرس اظهارشده برای شناسایی فایل‌‌های فیک از فایل‌‌های اصیل و واقعی ضروری است.

فایل های فیک مسکن

اهداف صاحبان فایل های فیک مسکن

همان‌‌گونه که گفته شد ترفند‌‌ها و شگردهای اعلام شده از سوی صاحبان فایل‌‌های فیک، ماسک‌دار و غیرواقعی در راستای دسترسی آنها به منافع حداکثری از مسیر نادرست طراحی شده  و به کار گرفته می‌‌شود.

سفته‌‌بازهایی که به دنبال «قیمت‌‌سازی» و «جلوگیری از حرکت بازار به سمت قیمت‌‌های متعارف در پساجهش» هستند، یک گروه از این صاحبان فایل‌‌های فیک را تشکیل می‌‌دهند. این گروه، افرادی هستند که با انگیزه‌‌های سفته‌‌بازی و سوداگری در بازار ملک اقدام به انتشار فایل‌‌های فیک و غیرواقعی می‌‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  در 40 روز دو میلیون مسکن می‌سازیم

برخی دیگر در پی شناسایی میزان تقاضای حاضر در بازار اقدام به انتشار فایل‌‌های فیک و مشکل‌‌دار می‌‌کنند.

از سوی دیگر شناسایی سطح قیمت مناسب ملک یا شناسایی قیمت حداکثری که فرد می‌‌تواند ملک خود را در آن بازه قیمتی به فروش برساند و به حداکثر منفعت مالی از معامله فروش واحد خود دست یابد از دیگر انگیزه‌‌های انتشاردهنده‌‌های فایل‌‌های فیک در استارت‌‌آپ‌‌های ملکی است.

منحرف‌‌کردن «موقعیت انتخابی خریداران»، چهارمین هدفی است که صاحبان فایل‌‌های فیک از انتشار این فایل‌‌ها در  سامانه‌‌های مجازی بازاریابی ملکی دنبال می‌‌کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت خانه در شهرهای اطراف اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 326

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

قیمت خرید خانه در محله های ارزان تهران

محله‌های وردآورد، نواب و جوادیه با متوسط قیمت ۱۸ میلیون تومان ثبت شده است. …