قیمت خانه در شهرهای اطراف اصفهان

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چهار سال قبل با بودجه‌ای کمتر از 100 میلیون تومان در فولادشهر و بهارستان آپارتمان نوساز معامله می‌شد، ولی امروز بخشی از آپارتمان‌های این دو شهر نیز کانال یک میلیارد تومان را پشت سر گذاشته‌اند و دو میلیاردی معامله می‌شوند.
واحد مسکونی در اصفهان
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، با اینکه قیمت خانه در اصفهان در بسیاری از شهرها، میلیاردی شده‌اند، با این‌ حال هنوز آپارتمان‌های خوش‌ قیمت زیادی در  دو شهر بهارستان و فولادشهر برای فروش شهر وجود دارند.

فولادشهر

مسکن مهر فولادشهر رشد قیمت بی‌سابقه‌ای در طول سال‌های گذشته تجربه کرد. سال 96 هر واحد مسکن مهر فولادشهر بین 17 تا 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد و امروز با رشد 10 تا 20 برابری به 280 تا 500 میلیون تومان رسیده است.

با این‌ حال هنوز آپارتمان‌های 300 میلیون تومانی زیادی در مسکن مهر فولادشهر عرضه می‌شود. در کنار آن‌ها آپارتمان‌های قدیمی‌ ساخت فولادشهر نیز کمتر از 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. این آپارتمان‌ها با عمری بیش از 30 سال در ساختمان‌های چهار تا 12 طبقه خرید و فروش می‌شوند.

بهارستان اصفهان

بهارستان

قیمت‌ها در مسکن مهر بهارستان اصفهان میلیاردی نیست؛ ولی بالاتر از 500 میلیون تومان است. در بهارستان دو گروه آپارتمان با قیمت حدود 300 میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند. گروه اول آپارتمان‌های نقلی با متراژ کمتر از 70 مترمربعی هستند. البته آپارتمان‌های نقلی بهارستان نیز گاهی بالاتر از 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند؛ ولی در بخشی از شهر آپارتمان‌های 50 و 60 مترمربعی زیادی با قیمت حدود 300 میلیون تومان عرضه می‌شوند. در بخشی از بهارستان نیز آپارتمان‌های قدیمی‌ساخت در بازه قیمتی 300 تا 400 میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند؛ ولی پیدا کردن آپارتمان با قیمت کمتر از 400 میلیون تومان در فولادشهر راحت‌تر از بهارستان است.

خمینی‌شهر

خمینی‌شهر به دو بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول پیدا کردن آپارتمان یک میلیارد تومانی نیز کار آسانی نیست چه برسد به چند صد میلیون تومان! ولی در بخش دیگری از این شهر کم‌وبیش آپارتمان‌هایی با قیمت 300 تا 400 میلیون تومان برای فروش آگهی می‌شوند. این آپارتمان‌ها متراژ کمی دارند؛ برای مثال 40 یا 60 مترمربعی هستند و در این سال‌ها پرتقاضا شده‌اند. نمونه‌ای از این آپارتمان‌ها در خیابان ارغوان این شهر دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  واریز پول به حساب سازندگان مسکن ملی

شهر مجلسی

آپارتمان‌های 75، 85 و 92 مترمربعی بسیاری با قیمت بین 300 تا 400 میلیون تومان در شهر مجلسی معامله می‌شود. بسیاری از این آپارتمان‌ها نوساز هستند. بعضی به‌صورت خام به فروش می‌رسند؛ یعنی تجهیزاتی مثل کابینت و شیرآلات ندارند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز نوساز هستند. نوسازهای شهر مجلسی با قیمتی بین 300 تا 400 میلیون تومان چهار سال قبل کمتر از 70 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شدند و امروز تقاضای چندانی ندارند. درصد بالایی از آپارتمان‌های 300 تا 400 میلیون تومانی این بخش سند آزاد ندارند و به‌صورت وکالت‌نامه‌ای معامله می‌شوند.

شاهین‌شهر

بازار مسکن شاهین‌شهر مانند خمینی‌شهر به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود. در بخش اول قیمت املاک با محله‌های مختلف اصفهان رقابت می‌کند. در این بخش آپارتمان‌های یک و دو میلیارد تومان اتفاق عجیبی نیست. در مقابل در بخشی از شاهین‌شهر آپارتمان‌های اقتصادی با قیمت بین 300 تا 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این آپارتمان‌ها متراژ پایینی دارند و گاهی کوچک‌تر از 50 مترمربع هستند.

سایر شهرها

قیمت بالای رهن و اجاره و خریدوفروش ملک در شهر اصفهان باعث شده تا شهرهای کوچک اطراف اصفهان هرروز میزبان تقاضای جدیدی باشند. اگرچه بازار مسکن در رکود است، ولی قیمت بالا در بازار مسکن اصفهان، تقاضا برای املاک ارزان‌قیمت در شهرهای همسایه را افزایش داده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت مسکن «بانک‌ها» بودند» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

با رعایت 5 نکته طلایی، رشد نخل شامادورا چند برابر کنید!

گیاهان آپارتمانی بزرگ مانند نخل شامادورا زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و محیط را …