بازار مسکن اصفهان در صدر بازدهی ملک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد اصفهان در صدر بازدهی املاک در کشور قرار گرفته است.
پیش‌ فروش آپارتمان در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بررسی قیمت مسکن در اصفهان نشان می‌دهد، سه محله مشتاق، مبارکه و خانه اصفهان بیشترین رشد قیمت را در این کلانشهر داشته‌اند.

در این میان قیمت مسکن در محله مشتاق اصفهان با رشد عجیب ۷۶۰ درصدی، طی تنها ۲ سال تقریبا ۹ برابر شده است و بیشترین بازدهی املاک در کشور را داشته است، به طوری که کسانی که شهریور ۹۸ در این محله خانه خریده‌اند تا شهریور امسال به طور متوسط ماهانه ۱۰ درصد سود کرده‌اند.

بازدهی مسکن در محله‌های اصفهان

متوسط قیمت پیشنهادی برای فروش هر متر مربع املاک در مشتاق به حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده است که بیش از ۲ برابر متوسط قیمت‌های اصفهان و حدود ۱۵ درصد گران‌قیمت‌تر از میانگین قیمت‌ها در تهران است.

بازار مسکن اصفهان

مشتاق با قرار گرفتن در کنار زاینده‌رود، مکان‌ها و پل‌های تاریخی اصفهان، جزو محلات توریستی نصف جهان محسوب می‌شود. حال چنین رشد بالایی در شرایطی رخ داده که به واسطه شیوع گسترده کرونا، گردشگری تا حد زیادی از رونق افتاده بود.

مبارکه که از شهرستان‌های اطراف اصفهان محسوب می‌شود در این مدت زمان با رشد ۳۷۰ درصدی همراه شده و دومین محله پربازده کلانشهرها بوده است.

مطلب پیشنهادی:  استفاده از فناوری شرکت های چینی و ترک در ساخت مسکن ملی

بعد از مبارکه هم محله خانه اصفهان، سومین محله پربازده برای خرید خانه بوده است. متوسط قیمت‌های پیشنهادی فروش املاک در این محله شمالی طی دو سال اخیر با رشد ۳۲۰ درصدی همراه شده است.

خانه اصفهان جزو محلات اطراف زاینده رود و جنوب شهر اصفهان که اغلب محلات گران‌قیمت شهر در آن قرار دارند نیست. اما طی سال‌های گذشته مورد توجه خریداران مسکن قرار گرفته و حالا هم جزو محلات به نسبت گران اصفهان محسوب می‌شود.

شاید براستان جالب باشد که بدانید یک اصفهانی برای زندگی هم‌جوار با زاینده‌رود یا پل‌های تاریخی شهر با حقوق کارگری باید بیش از چهار قرن کار کند! برای مثال آپارتمانی 250 مترمربعی و نوساز در محله ملاصدرا با قیمت 22 میلیارد و 500 میلیون تومان آگهی شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «رشد قیمت خانه در تهران برابر با رشد دلار» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …