در 40 روز دو میلیون مسکن می‌سازیم

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مجتبی بیگدلی: مسکن مهر پروژه‌ای موفق با حضور انبوه‌سازان بود و دولت فعلی بر همین مبنا طرح یک میلیون مسکن را با نام مسکن کرامت کلید زده است.
ساخت چهار میلیون واحد مسکونی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از رییس مجمع ملی صنعت مسکن و ساختمان، مسکن موتور محرک هزار و دویست گروه شغلی است و هشتاد درصد اشتغال کشور مرهون صنعت مسکن است.

بیگدلی گفت: ساخت یک میلیون واحد مسکن در یکی از شعارهای اصلی آقای رییسی است، و طبق قانون اساسی، دولت موظف است مسکن مردم را در اختیار شهروندان بگذارد.

وی ادامه داد: بدون تردید تولید یک میلیون مسکن در سال یعنی تولید یک میلیون یخچال، یک میلیون تلویزیون، هر چه در زیر سقف خانه یافت می‌شود. این یعنی اشتغالزایی که حجم آن قابل تصور نیست.

بیگدلی تاکید کرد: در کشور ما سالانه یک و تا یک و نیم میلیون واحد مسکونی نیاز داریم چرا که ۷۵۰ هزار ازدواج در سال اتفاق می‌افتد. در عین حال مسکن فرسوده و حوادث غیرمترقبه نیز داریم.

وی با تاکید دوباره بر اینکه طرح جهش مسکن طرح خوبی است، اضافه کرد: نود درصد خواسته مردم مسکن و اشتغال است و طرح ساخت یک میلیون واحد مسکن هر دو مشکل را حل می‌کند ولی اجرای این طرح شروطی دارد.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن پایتخت با ریزش نقدینگی همراه شد

او افزود: بیش از یک‌ سال و نیم طول می‌کشد تا پروانه ساخت صادر شود و متاسفانه چون هیچ خدماتی نمی‌دهیم فناوری نوین هم به کشور وارد نمی‎شود .از سوی دیگر بانک‎ها حاضر نیستند به مسکن وام بدهند.

این انبوه‌ساز گفت: من پیش از این اعلام کردم و دوباره تاکید می‌کنم ما انبوه‌سازان آمادگی داریم ۲ میلیون مسکن را ۴۰ روزه تجهیز کنیم به شرط اینکه مشکلات برطرف شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت سیمان متعادل می شود!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…