مشکلات وام ودیعه مسکن چیست؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با توجه به آنکه از فصل تابستان و فصل جابه جایی مستاجران عبور کرده ایم، اما آمار‌ها و بررسی‌های میدانی همچنان نشان دهنده افزایش قیمت اجاره‌ها توسط بسیاری از مالکان است.
پرداخت تسهیلات

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مشکلات وام ودیعه مسکن پس از دو سال همچنان به قوت خود باقی است، مشکلاتی از قبیل اختلال در سامانه و ناهماهنگی بانک های عامل.

در ماه‌های ابتدای امسال بود که ستاد ملی مقابله با کرونا همانند سال گذشته با پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران موافقت کردند به طوری که ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از اواسط خرداد ماه آغاز شد.

براساس این گزارش تمامی مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می توانند برای ثبت نام به سامانه https://tem.mrud.ir/ مراجعه کنند.

طی هفته‌های گذشته متقاضیان مشکلات متعددی در خصوص این سامانه داشتند و ثبت نام در مرحله انتخاب بانک و شعبه به دلیل پیام اتمام اعتبار بانک نیمه تمام باقی می‌ماند که این مشکل برای مدت کوتاهی برطرف شد، اما شنیده‌ها دوباره حاکی از آن است که میزان اعتبار بسیاری از بانک‌ها به اتمام رسیده و باز هم متقاضیان با مشکل کمبود اعتبار متقاضیان مواجه شده اند.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام گرفته برای رفع مشکلات  وام ودیعه مسکن در این سامانه تصریح کرد: معرفی سهمیه به بانک‌های مختلف انجام شده، اما بانک‌ها مدعی بودند که اعتباراتشان به اتمام رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  علت علاقه ایرانی ها به خرید مسکن در ترکیه

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان را انجام می‌دهد و برای تسهیل در پرداخت وام ودیعه مسکن ما سعی کرده ایم اقدامات را برای افراد آسان‌تر کنیم.

او تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر متقاضی درسامانه ودیعه مسکن ثبت نام کرده و از این تعداد بیش از ۶۳۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده و بیش از ۱۳۰ هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «راهکار حل مشکل مسکن با شیوه صنعتی سازی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…