مشکلات وام گیرندگان ودیعه مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن همین چند روز پیش به بانک ها ابلاغ شد و بانک ها مکلف به پرداخت وام تا بهمن ماه امسال شدند.
خرید خانه

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، از بانک مرکزی به صورت مکتوب درخواست کرده‌ایم که از بانک‌های عامل بخواهند تا حداقل ضمانت‌های لازم را برای وام گیرندگان ودیعه مسکن در نظر بگیرند.

بسیاری از وام گیرندگان ودیعه مسکن با مشکلات بسیار زیادی از سوی بانک‌ها مواجه هستند به‌طوری‌که ضامن‌هایی که بانک‌ها از مستاجران درخواست می‌کنند باعث شده که آن‌ها عطای دریافت تسهیلات را به لقایش ببخشند.

علاوه بر مشکل کمبود اعتبارات بانک‌ها یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات متقاضیان، ضامن است که هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و همچنان بانک ها در ارائه دو ضامن پافشاری می‌کنند.

مشکل ضامن برای دریافت کد رهگیری یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات مستاجران و وام گیرندگان ودیعه مسکن هست که تاکنون بانک مرکزی هیچ پاسخی در این خصوص نداده است.

دیگر دردسرهای وام گیرندگان ودیعه مسکن

به نظر می‌رسد در بسیاری از بانک‌ها علاوه بر آنکه وام گیرندگان باید دو ضامن رسمی و کارمند بیارند باید چک و سفته چند میلیون تومانی هم بیاورند که این خود باعث گلگی و ناراحتی بسیاری از مستاجران شده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن در کدام مناطق کاهش پیدا کرده است؟

محمود زاده تاکید کرد: عددی که به عنوان سقف وام ودیعه در نظر گرفته شده است (۱۰ هزار میلیارد تومان) است و هنوز بخش زیادی از آن باقی مانده است و ما در این خصوص کمبودی نداریم.

او همچنین درباره کد رهگیری هم گفت: تمامی مشاوران املاک در کشور موظف هستند که در هنگام عقد قرارداد بدون اخذ هیچ مبلغ اضافی به مستاجران کد رهگیری ارائه دهند و در صورت مشاهده این تخلف باید اتحادیه مشاوران املاک با آن‌ها برخورد کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تضامین درخواستی بانک‌ها از متقاضیان وام ودیعه مسکن گفت: این مسئله جزو دستورالعمل‌های داخلی بانک هاست؛ با این حال از بانک مرکزی به صورت مکتوب درخواست کرده ایم که از بانک‌های عامل بخواهند تا حداقل ضمانت‌های لازم را برای متقاضیان در نظر بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «عرضه 2 میلیون مسکن لوکس خالی به متقاضیان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال 1403

در صورتی که خانه‌ای بیش از 2 ماه خالی باشد به ازای هر ماه اضافه‌تر از موعد قانونی، در سال …