راهکار حل مشکل مسکن با شیوه صنعتی سازی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: هدف ما تامین نیازهای نیروهای مسلح وحل مشکلات مردم در این حوزه است.
راهکار حل مشکل مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از امیر آشتیانی، اتخاذ سیاست توسعه صنعتی‌سازی ساختمان یکی از روش‌های موثر و تسهیل‌کننده راهکار حل مشکل مسکن در کشور خواهد بود.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هدف اجرای این طرح تولید ساختمان‌های پیش ساخته فلزی به روش نوین است که به منظور تسریع در تحقق اهداف مزبور قرارگاهی تحت عنوان «قرارگاه ساخت» در وزارت دفاع تشکیل شده تا با ایجاد ظرفیت‌های لازم مسیر پیشرفت فرایند صنعتی سازی ساختمان را دنبال کند.

وی افزود: در این روش عمر ساختمان از ۲۵ تا ۳۰ سال به متوسط ۱۰۰ سال افزایش می‌یابد. همچنین ضمن افزایش عمل ساختمان در زلزله‌های با ریشتر بالا، سرعت ساخت ساختمان نیز که هم اکنون به طور متوسط ۳۶ ماه است به شش ماه کاهش پیدا می‌کند.

وزیر دفاع اظهار کرد: هدف ما تامین نیازهای نیروهای مسلح وحل مشکلات مردم در این حوزه است، از این‌رو وزارت دفاع آمادگی دارد تکنولوژی و فناوری تولید صنعتی ساختمان را در اختیار نهادها و سازمان‌های مسئول کشوری قرار دهد.

مطلب پیشنهادی:  کاهش قیمت مسکن ادامه دارد

امیر آشتیانی تصریح کرد: ما این توانمندی را داریم با هر ظرفیتی که مورد تقاضا باشد این کارخانه را هر جایی احداث کنیم؛ تکنولوژی و ماشین‌آلات مورد نیاز همگی بومی‌سازی شده و فرآیند صنعتی‌سازی ساختمان از ایده تا محصول، امروز در وزارت دفاع صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صنعتی‌سازی ساختمان کاهش هزینه ساخت و کاهش هزینه خرید مسکن توسط مردم را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی برای پیشبرد و توسعه کارخانه صنعتی‌سازی ساختمان، اهتمام و تعامل هر چه بیشتر خود را با وزارت دفاع افزایش خواهد داد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «حدود 90 درصد کارگران ساختمانی مستاجرند!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…