تکنولوژی چین در ساخت مسکن ایران!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تکنولوژی چین قرار است به کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن در ایران منجر شود.
تکنولوژی چین در ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، معاون وزیر راه و شهرسازی مذاکره با چینی‌ها در ایران را تایید کرده اما گفته که آنها قرار است تکنولوژی چین در ساخت مسکن وارد کنند نه اینکه بسازند.

این ذهنیت نیز ایجاد شد که تکنولوژی چین قرار است به کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن در ایران منجر شود.

هم‌اکنون در ساخت‌وسازهای سنتی یک واحد مسکونی بین یک سال و نیم تا دو سال، احداث می‌شود اما چنانچه صنعتی‌سازی رواج پیدا کند در یکسال این کار قابل انجام است که حداکثر ۳۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار احداث خواهد شد و کیفیت آن نیز متفاوت از ساخت و ساز سنتی است.

پس از این موضع‌گیری‌های متفاوت، تصور بر این بود که حضور چین در ایران برای خانه‌سازی منتفی است. اما شب گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی بر حضور عن‌قریب چینی‌ها در ایران صحه گذاشت، البته نه برای ساخت بلکه برای ورود تکنولوژی چین در ساخت مسکن.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین خبر از پرداخت وام مسکن روستایی

این چنین برداشت می‌شود که یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده واحدهای جهش تولید و تامین مسکن، استفاده از تکنولوژی چین خواهد بود.

این در حالی است که از حدود دو ماه قبل به موضوع صنعتی‌سازی توسط وزارت دفاع اشاره شد. قرار است این وزارتخانه ۱۰۰ هزار واحد را به روش صنعتی در قالب توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی بسازد.

 عنوان شد که واحدهای این طرح قرار است مدت اجرای پروژه را از ۳۶ ماه به شش ماه برساند و عمر مفید ساختمانها از ۲۵ تا ۳۰ سال به بالای ۱۰۰ برسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ساخت مسکن 30 متری در اصفهان برای خانه اولی ها» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…