اجاره به شرط تملیک اقشار ضعیف را صاحبخانه می کند!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
افزایش قیمت مصالح و تجهیزات ساخت مسکن نیز عامل مهم دیگری در افزایش قیمت نهایی مسکن است.
اجاره به شرط

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از کارشناس حوزه مسکن و املاک، سرمایه‌گذاری دولت در بخش مسکن و اجرای طرحی مانند اجاره به شرط تملیک الزامی است.

محمود نوروزی گفت: اجرای چنین طرح‌هایی با توجه به توان پایین اقشار ضعیف برای خرید مسکن، می‌تواند کمک بسیاری به این افراد کند. همچنین اگر بتوان روش ساخت مسکن را تغییر داد و به وسیله بناهای پیش ساخته واحدهای مسکونی را ساخت، سرعت کار بسیار بیشتر می شود.

وی افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز باعث می‌شود تا قیمت تمام شده مسکن بسیار زیاد باشد و تاثیر خود را بر ساخت مسکن بگذارد.

نوروزی با بیان اینکه آب و هوای برخی شهرها اجازه ساخت و ساز در تمام مدت سال را نمی‌دهد، گفت: این هم می‌تواند دلیل دیگری باشد تا دولت نتواند به وعده خود به صورت کامل جامه عمل بپوشاند.

این کارشناس املاک گفت: البته بایستی دولت اصلی‌ترین عامل تولید مسکن باشد، چرا که هم وظیفه و هم توان این کار را دارد. دولت باید بر حسب نیاز هر شهر به مسکن نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کند.

مطلب پیشنهادی:  کاهش 60 درصدی ساخت و ساز در تهران

وی افزود: افزایش قیمت مصالح و تجهیزات ساخت مسکن نیز عامل مهم دیگری در افزایش قیمت نهایی مسکن است. البته نساختن مسکن در دولت قبل نیز باعث افزایش قیمت‌ها در این بخش شد.

نوروزی با اشاره به اجرای طرحی مانند اجاره به شرط تملیک، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی با توجه به توان پایین اقشار ضعیف برای خرید مسکن، می‌تواند کمک بسیاری به این افراد کند. همچنین اگر بتوان روش ساخت مسکن را تغییر داد و به وسیله بناهای پیش ساخته واحدهای مسکونی را ساخت، سرعت کار بسیار بیشتر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خریداران از بازار مسکن عقب کشیدند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …