یارانه نقدی 8 میلیون تومانی برای خرید مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
جوانان برای جدایی از خانواده و رسیدن به استقلال ، در اولین قدم با هزینه سنگین اجاره خانه دست به گریبان می‌شوند.
یارانه نقدی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، یکی از مشکلات خانواده‌ها در ایران بیکاری جوانان است که به همراه افزایش سن ازدواج موجب افزایش افراد تحت تکفل سرپرستان خانوارها شده و هزینه‌های زندگی را برای آنها به شدت افزایش داده است.

افزایش سن ازدواج و بالا بودن تعداد افراد تحت تکفل سرپرستان خانوار در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما وضعیتی بحرانی ایجاد کرده است اما جوانان برای جدایی از خانواده و رسیدن به استقلال خصوصا برآمدن از پس هزینه سنگین اجاره مسکن نیازمند کمک مالی هستند.

بد نیست بدانید برخی دولت‌ها در جهان نسبت به این امر توجه نشان داده و طرح‌هایی ارائه کرده‌اند که این کمک مالی به صورت یارانه نقدی ماهانه تا مبلغ 250 یورو – با یورو 32 هزار تومانی فعلی در بازار مبلغی حدود 8 میلیون تومان – به جوانان پرداخت شود.

نخست وزیر اسپانیا پیشنهاد داده است که جوانان این کشور یارانه نقدی به عنوان کمک هزینه‌ دریافت کنند تا بتوانند خانه والدین را ترک کرده و جایی برای خود اجاره کنند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه وام اجاره مسکن بگیریم؟

طبق پیشنهاد پدرو سانچز جوانان زیر ۳۵ سال به مدت دو سال هر ماه ۲۵۰ یورو دریافت می‌کنند تا مشکل بزرگ مسکن‌جوانان حل شود. این لایحه پیشنهادی شامل جوانان می‌شود که سالیانه کمتر از ۲۳ هزار و 725 یورو درآمد دارند.

بخشی از لایحه پیشنهاد شده و به ابرمالکان خانه مربوط می‌شود و درخواست دارد که برای اجاره خانه‌های آنها سقفی گذاشته شود، به خصوص در مناطقی که نرخ اجاره افزایش چشمگیر داشته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چه زمانی سایت ثبت‌نام مسکن اولی‌ها راه‌اندازی می‌شود؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 257

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …