بانک مسکن از فعالان ساخت و ساز حمایت می‌کند

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رئیس هیات مدیره بانک مسکن: بانک مسکن در راستای اهداف خود از تمامی فعالان حوزه مسکن در دولت سیزدهم حمایت خود را اعلام کرده است.
ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عیسی کاظم نژاد: بانک مسکن سهم مهمی در کل هزینه خانوار داشته و به طور متوسط حدود 40 درصد از کل هزینه خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه براین در شاخص‌های اقتصادی کلان کشور از جمله تولید، سرمایه و اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: بانک مسکن ارتباط گسترده با سایر فعالیت‌های اقتصادی و ظرفیت ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم را دارد به نحوی که طی 5 سال متوالی میانگین سهم ساختمان و خدمات و مستغلات از کل تولید ناخالص کشور حدود 5.9 درصد بوده است.

وی افزود: هرگونه تغییر و تحولات در این بخش مستقیما قدرت خرید و سطح رفاه خانوار و نیز مولفه‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کاظم نژاد در ادامه گفت: هدف و برنامه اصلی بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در بخش مسکن و ساختمان، تامین مسکن اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است. از این رو سیاست‌های بانک به منظور دستیابی به این هدف پیش می‌رود.

مطلب پیشنهادی:  رد آمار بانک مرکزی، توسط رئیس اتحادیه مشاوران املاک

وی خاطرنشان شد: اقدامات و فعالیت‌های بانک مسکن از جمله اعطای تسهیلات ساخت، خرید و تعمیر مسکن، کمک به احیای بافت‌های فرسود، حمایت از فعالان ساخت و ساز دارای صلاحیت حرفه‌ای و … در راستای پاسخگویی به نیاز جامعه تدوین و به شبکه ابلاغ می‌شود.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن درخصوص حمایت از ساخت واحدهای مسکونی منطبق با اصول و استانداردهای روز ساختمانی گفت: فعالان ساخت و ساز که دارای مدارک لازم بوده و در ساخت و ساز خود از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند، می‌توانند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت از حداکثر تسهیلات 450 میلیون تومانی به ازای هر واحد استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «راهکارهای ساماندهی بازار مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …