هیلیر، دریاچه اسرارآمیز صورتی‌رنگ استرالیا!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دنیا پر از دریاچه‌هایی است که دیدن شگفتی و زیبایی آن‌ها انسان را به وجد می‌آورد؛ اما گاهی بعضی از دریاچه‌ها نه فقط به خاطر زیبایی بی‌حدشان که به خاطر اعجاب‌انگیز بودنشان مشهور می‌شوند.
دریاچه هیلیر

دریاچه هیلیر یکی از دریاچه‌های شگفت‌انگیز دنیاست که به خاطر رنگ عجیب و خاص خود به شهرت رسیده و محبوب شده است. این دریاچه عجیب که رنگی شبیه شیر و توت‌فرنگی دارد در استرالیا واقع شده است؛ اما دریاچه‌ای درست شبیه به آن حتی زیباتر از آن در ایران وجود دارد. دلتامگ قبلا دریاچه صورتی ایران را به شما معرفی کرده و حالا دریاچه صورتی استرالیا را به شما معرفی خواهد کرد.

دریاچه هیلیر، دریاچه ای منحصر به فرد به رنگ صورتی

حتما عادت کرده‌اید دریاچه‌ها را به رنگ آبی و فیروزه‌ای ببینید؛ اما هیلیر شما را شگفت‌زده خواهد کرد! شما دریاچه‌ای را خواهید دید که دقیقا شبیه شیر و توت‌فرنگی است! دریاچه‌ای که رنگ صورتی آن شما را جادو خواهد کرد؛ اما این همه ماجرا نیست. طبیعت اطراف این دریاچه چنان دل‌فریب و چشم‌نواز است که حتی برای لحظه‌ای نمی‌توانید از آن چشم بردارید. اینجا یک بهشت استثنایی و متفاوت است.

دریاچه هیلیر، دریاچه ای منحصر به فرد به رنگ صورتی

دریاچه هیلیر کجاست؟

اگر از خودتان می‌پرسید که این بهشت عجیب و غریب و صورتی رنگ کجاست باید به شما بگوییم که جایی در نزدیکی ساحل جنوبی استرالیای غربی درست در لبه جزیره میدل است. نکته جالب درباره این جزیره آن است که تنها به‌واسطه یک ساحل باریک و سرسبز از اقیانوس منجمد جنوبی جدا شده است.

چرا رنگ این دریاچه صورتی است؟

هالوباکتری و نوعی جلبک به نام دونالیلا سالینا که در محیط‌های نمکی رشد می‌کنند احتمالا دلیل رنگ صورتی این دریاچه باشند. این باکتری‌ها و جلبک‌ها رنگ‌دانه‌های کاروتنوئید قرمزرنگی تولید می‌کنند که باعث تغییر رنگ دریاچه شده و آن را به یک حجم وسیع شیر و توت‌فرنگی تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی:  آیا گل گاو زبان برای بدن خاصیت دارد؟

تاریخچه دریاچه هیلیر

این دریاچه در سال 1802 توسط یک کاوشگر بریتانیایی به نام متیو فلیندرز کشف شد. متیو این دریاچه را به یاد ویلیام هیلیر، یکی از خدمه‌های کشتی خود که در سال 1803 قبل از خروج تیم تحقیقاتی از جزیره بر اثر اسهال خونی درگذشت، دریاچه هیلیر نام‌گذاری کرد.

تاریخچه دریاچه هیلیر

بازدید از طبیعت شگفت‌انگیز هیلیر

به این دریاچه، آب شور به طول حدود 600 متر و عرض 250 متر هیچ رودخانه‌ای وارد نمی‌شود. هیلیر توسط ماسه و پوشش گیاهی انبوه که بیشتر از درختان اکالیپتوس تشکیل شده‌اند، احاطه شده است. آب صورتی رنگ خیره‌کننده این دریاچه، از رنگ آبی اقیانوس منجمد جنوبی جدا شده و تنها با یک نوار نازک از زمین پوشیده شده با ملالوکا، گیاهی محبوب در استرالیا، از ساحل شمالی جزیره، جدا شده است. گردشگران برای بازدید از این دریاچه معمولا با تورهای هلی‌کوپتر بر فراز دریاچه پرواز خواهند کرد تا طبیعت بی‌نظیر منطقه را نیز بر فراز آسمان ببینند.

تعداد کلمات مطلب: 417

یک نظر

  1. همراه با شما

    15 فروردین 1403 در 9:22 ب.ظ

    سلام چقدر خوشرنگ دیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پیشگیری از زوال عقل با خوردن این 5 میوه خوشمزه

برخی از میوه‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به پیشگیری از زوال عقل…