املش، انعکاس بهشت در نزدیکی رشت!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شمال ایران سرزمین زیبایی‌های شگفت‌انگیز ایران است در حالی‌که هیچ‌چیز کمتر از بهشت ندارد. یکی از زیباترین جاهای ایران که برخی آن را بهشت گمشده رشت می‌نامند، املش است.
املش

املش نه فقط یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان؛ بلکه یکی از ییلاق‌های شمال ایران است که به معنای واقعی بهشت را برای گردشگران تداعی می‌کند. دلتامگ در این مقاله سفری به یکی از رویایی‌ترین جاهای دیدنی گیلان خواهد داشت، با ما همراه شوید.

املش کجاست؟

شاید تابه‌حال نام املش را شنیده باشید و شاید هم این اولین بار است که این نام را می‌شنوید. این شهرستان یکی از شهرهای استان گیلان است؛ اما نکته جالب درباره آن این است که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان گیلان محسوب می‌شود. شهرستان‌های رودسر و لنگرود در 16 کیلومتری آن و رشت در 75 کیلومتری آن واقع شده‌اند. فاصله تهران تا املش نیز 375 کیلومتر است؛ یعنی حدود چهار ساعت و نیم برای رسیدن به آن زمان نیاز دارید.

املش کجاست؟

بهترین جاهای دیدنی املش کجاست؟

در این شهر و نیز در اطراف آن جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که برای گردشگران جذابیت و زیبایی منحصربه‌فردی دارند. پارک گلستان، روستای بلوردکان، روستای تابستان نشین، ییلاق خصیل دشت و… تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر هستند. در ادامه به چند مورد از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر اشاره خواهیم کرد.

آبشار سیاه تاش

آبشاری به ارتفاع 50 متر در نزدیکی رانکوه وجود دارد که برای رسیدن به آن باید از مسیر جنگلی بسیار زیبا و سرسبزی عبور کنید. این آبشار در فاصله 20 کیلومتری رانکوه واقع شده و مسیر رسیدن به آن نیز حدود 2 کیلومتر به پیاده‌روی نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی:  صورتی کردن لب با روش‌های خانگی

تالاب زربیجار

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های این شهر تالاب زربیجار است که به آشیانه پرندگان مهاجر تبدیل شده است. پوشش گیاهی خاص و نیلوفرهای این تالاب جذابیت منحصربه‌فردی به آن بخشیده‌اند. به این تالاب دریاچه املش نیز می‌گویند.

ییلاق هلودشت

ییلاق هلودشت

این ییلاق یکی از رویایی‌ترین ییلاق‌های ایران است. جنگل‌های بکر و دست نخورده این ییلاق به همراه آب‌وهوای تمیز، پاک و بسیار مطبوع آن همه را به وجد می‌آورند. این آبشار که در ارتفاعات املش واقع شده به بام گیلان معروف است.

غار تلابن گورج

این غار که در نزدیکی پرتگاهی 300 متری واقع شده تنها 2 کیلومتر با روستای گورج فاصله دارد. در این غار بقایای استخوان‌های انسان‌ها و حیواناتی کشف شده که متعلق به عصر آهن هستند.

آبشار سیاه تاش

بهترین زمان سفر به املش کی است؟

این بهشت رویایی در هر فصل سال زیبایی خاص خودش را دارد با این حال در بهار با سبز شدن طبیعت و پدیدار شدن شکوفه‌های درختان اینجا را زیباتر از هرجای دیگری خواهید دید. در تابستان هوای خنک، در زمستان بارش فراوان در پاییز رنگین‌کمان رنگ‌ها جذابیت املش را چند برابر می‌کنند.

تعداد کلمات مطلب: 413

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…