درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌ سلطنتی بریتانیا چه‌ می‌دانیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید این برای شما مهم نباشد اما باید بدانید که بسیاری را در انگلستان و برخی دیگر از نقاط دنیا متاسف و نگران کرده است : کیت میدلتون ، عروس خانواده سلطنتی انگلستان ، به سرطان مبتلا شده است. از بیماری کیت میدلتون چه می دانید؟
بیماری کیت میدلتون

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدلتون، عروس او و پرنسس ولز نیز گفت سرطان دارد و تحت شیمی درمانی است.

او در ویدیویی که روز جمعه منتشر کرد درباره نوع سرطان یا جزئیات درمان خود چیزی نگفت؛ با این وجود آنچه تاکنون درباره بیماری او جمع‌آوری شده را می‌توانید در ادامه ببینید.

درباره بیماری کیت میدلتون در دلتامگ بخوانید.

کیت چه نوع جراحی داشت؟

کیت در ۱۶ ژانویه عمل جراحی شکم را انجام داد. البته این خبر تا روز بعد از عمل منتشر نشد و درنهایت کاخ کنزینگتون اعلام کرد که کیت در حال بهبودی از یک عمل برنامه‌ریزی شده است.

در آن زمان پزشکان گفته بودند که وضعیت او سرطانی نیست، اما نوع جراحی را نیز مشخص نکردند و فقط گفتند که موفقیت‌آمیز بوده است.

اما کیت در ویدئوی روز جمعه گفت آزمایش‌های بعد از عمل نشان داده است که او به سرطان مبتلاست و در حال حاضر نیز در مراحل اولیه درمان است. فعلا همین اطلاعات از بیماری کیت میدلتون در دسترس است.

آیا یافتن سرطان پس از عمل جراحی غیرعادی است؟

یومان فونگ، جراح مرکز سرطان «City of Hope» واقع در جنوب کالیفرنیا به آسوشیتدپرس می‌گوید: «یافتن سرطان آن هم پس از انجام جراحی برای یک مشکل غیرسرطانی، چیزی نادر است اما در حدود ۴ درصد از این جراحی‌ها اتفاق می‌افتد. این ۴ درصد نیز مربوط به افرادی می‌شود که برای یک بیماری خوش‌خیم مانند برداشتن کیسه صفرا یا کیست‌های تخمدان به اتاق عمل می‌روند.» و گویا درباره بیماری کیت میدلتون نیز چنین است.

بیماری کیت میدلتون

آیا یافتن سرطان در افراد جوان غیرعادی است؟

بله، ابتلا به سرطان در بزرگسالان جوان نادر است اما در کشورهای توسعه یافته، نرخ ابتلا به برخی از سرطان‌ها در میان بزرگسالان جوان در حال افزایش است. کیت میدلتون ۴۲ سال دارد.

پژوهشی که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتانیا (British medical journal) منتشر شد نیز نشان داد که نرخ ابتلا به سرطان در بین بریتانیایی‌های ۳۵ تا ۶۹ ساله، در یک ربع قرن گذشته افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  تهیه سس مایونز خانگی به روش سریع و آسان

به گواه اکثر پژوهش‌های علمی خاصی مانند چاقی، مصرف الکل، سیگار کشیدن و سبک زندگی همچنین قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مضر می‌توانند در ابتلای فرد به سرطان نقش داشته باشند.

به گفته یومان فونگ، اگرچه ابتلای جوانان به سرطان خبر بسیار بدی است، اما نرخ بهبودی آنها «بالاتر» است.

دیوید خیاط، سرطان‌شناس تونسی‌-فرانسوی نیز ضمن تایید این نظر به شبکه تلویزیونی «بی‌اف‌ام» فرانسه می‌گوید: «یک فرد جوان بهتر به درمان‌ها پاسخ می‌دهد، زیرا می‌تواند دوزهای کامل و ریتم‌های کامل را تحمل کند و پروتکل درمان را کامل کند. به همین دلیل شانس بیشتری برای بهبودی دارد.»

دانشمندان می گویند که برخی رژیم‌های غذایی به کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می‌کنند.

 

در بیانیه کاخ کنزینگتون جزئیاتی از سرطان یا درمان بیماری کیت میدلتون دیده نمی‌شود و تنها اعلام شده که او درمان را در اواخر فوریه آغاز کرده است.

بیانیه تاکید می‌کند که هیچ اطلاعات خصوصی پزشکی بیشتری را به اشتراک نمی‌گذارد «زیرا پرنسس نیز مانند همه ما حق دارد که حریم خصوصی پزشکی داشته باشد».

بیماری کیت میدلتون

پس از انجام موفقیت‌آمیز یک جراحی، شیمی درمانی اغلب برای کمک به کشتن سلول‌های سرطانی سرگردان و جلوگیری از عود سرطان استفاده می‌شود.

از آنجایی که روش‌های درمان سرطان‌ها نیز تکامل یافته‌اند، در حال حاضر معمولا از شیمی‌درمانی برای دوره‌هایی کوتاه‌تر یا دوزهای پایین‌تر از گذشته استفاده می‌شود.

هنوز مشخص نیست که دوره درمان بیماری کیت میدلتون چقدر طول خواهد کشد و در بیانیه کاخ آمده است که تعیین آن به عهده پزشکان خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …