فراموشی ناگهانی؛ چرا بعضی چیزها را فراموش می کنم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فراموشی ناگهانی، اتفاقی است که امروزه خیلی بیشتر با آن مواجه می شویم و ممکن است علت آن را ندانیم و این موضوع زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
فراموشی ناگهانی

همه ما ممکن است برخی از برنامه های خود را در طول روز فراموش کنیم که کاملا طبیعی است، اما فراموشی شما ممکن است بیش از حد و مشکل ساز شود. در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا دچار فراموشی ناگهانی می شویم پس با دلتامگ همراه باشید.

فراموشی ناگهانی و یکباره

همه ما ممکن است در برخی مواقع چیزهایی را فراموش کنیم که کاملا طبیعی است و دلیل آن مشغله های زیادی است که در ذهن داریم، اما گاهی فراموش کردن چیزی بیش از حد، عادی می شود و ناگهان چیزهای متفاوت و بدیهی را فراموش می کنیم. چرا فکر می کنید، این اتفاق می افتد و ناگهان چیزی را فراموش می کنیم؟ فراموشی  ناگهانی و یکباره، یک حالت ذهنی یا مشکل استدلالی موقتی است که باعث می‌شود ناگهان نام‌ها را فراموش کنید یا چیزهایی را به اشتباه بیاورید یا حتی کاری را که قرار بود، انجام دهید را فراموش کنید.

فراموشی ناگهانی

آیا فراموشی ناگهانی تاثیر منفی روی مغز دارد؟

به گفته پزشکان، این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما تمرکز و توجه کافی نداشته باشید. وقتی استرس داریم یا چند کار انجام می دهیم یا یک کار را به طور مداوم تکرار می کنیم، مغز ما می خواهد مانند یک کنترل عمل کند. به گونه ای که انرژی زیادی مصرف می کند و در نتیجه به طور ناگهانی متوقف می شود. مثلاً وارد آسانسور می شوید و ناگهان طبقه اشتباهی را انتخاب می کنید، زیرا قبلاً هر روز این کار را انجام داده اید و مغز شما دیگر حوصله فکر کردن به خودش را ندارد. فراموشی ناگهانی، ممکن است از اختلال کمبود توجه یا مشکلات یادگیری ناشی شود و به مرور باعث شود که چیزهای کوچک و بزرگ را فراموش کنید.

فراموشی ناگهانی نشان دهنده چیست؟

وقتی نام ها، مکان ها یا چیزهای خاصی را که به نظر می رسد در نوک زبان شما هستند، فراموش می کنید و نمی توانید آنها را بیان کنید، به این معنی است که خطایی در ذهن شما رخ داده است. معمولا چیزی ترسناک یا پیشرونده. نیست، اما نشان می دهد که ممکن است مدت زیادی از اطلاعات استفاده نکرده باشید و اکنون نمی توانید آن را به خاطر بسپارید یا بیان کنید. معمولاً به دلیل مصرف دارو، اضطراب، استرس یا حافظه کم این اتفاق رخ می دهد.

مطلب پیشنهادی:  ترمیم کردن موهای آسیب دیده با کراتینه یا پروتئین‌تراپی

فراموشی ناگهانی

موارد جدی تر در فراموشی ناگهانی

ممکن است در ابتدا، فراموشی ناگهانی، طبیعی به نظر برسد، اما برخی مشکلات تمرکز حاکی از مشکلات جدی تری مانند آلزایمر، مشکلات روحی و یا حتی حملات مغزی مانند تشنج است. در ادامه برخی از مواردی که باعث می شود شما بی توجه به آن ها نباشید، آمده است که اگر به طور مداوم این موارد تکرار شد، حتما آن را پیگیری کنید.

• پرسیدن یک سوال تکراری بارها و بارها
• فراموش کردن آدرس محل کار یا جایی که هر روز می روید
• مشکل در به خاطر سپردن فعالیت های ساده روزانه مانند آشپزی، حمام کردن یا برقراری تماس های ضروری
• ناامیدی اعضای خانواده یا همکاران به دلیل مشکلات حافظه شما
• تغییر در شخصیت شما و در عین حال تغییر در عملکرد حافظه
• مشکل در خواندن، نوشتن، یا حل مسائل ساده ریاضی

سخن پایانی

اگر به ندرت دچار فراموشی ناگهانی می شوید، جای نگرانی نیست و مشکلی ندارد اما هر زمان که این موضوع با موارد بسیار ساده و بدیهی همراه شد، حتما آن را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …