10عادت مثبت بسازید

4
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تبدیل شدن به فردی موفق، نیازمند رعایت اصولی هستیدکه به شما و زندگیتان نظم و انسجام بدهد. اگر به دنبال این اصول هستید، این مطلب برای شماست.
عادت

عادت های مثبت به زندگی شما سر و سامان می‌دهند و باعث می‌شوند شما منظم تر و موفق تر در زندگی عمل کنید. ساختن عادت های جدید و حفظ و نگهداری آن ها بسیار سخت است اما با چند راهکار ساده می‌توانید با سروسامان دادن به زندگی خود، به فردی موفق تر تبدیل شوید. با دلتامگ همراه باشید تا عادت های جدید بسازید.

10عادت مثبت که زندگیتان نیاز دارد

شما برای داشتن یک زندگی موفق و منظم نیاز به عادت هایی مثبت و کارآمد دارید تا به بهبود زندگی و عملکرد و موفقیت شما در زمینه های تحصیلی، شغلی، روابط شخصی و اهدافتان کمک کند.

تغذیه مناسب

اولین عادت که می‌تواند به سلامتی جسمی و حتی روان شما کمک کند، عادت سالم غذا خوردن است. بهتر است همه گروه های غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید و برای اینکه خودتان را هیچ مواد غذایی محروم نکنید از برنامه غذایی80 به60 استفاده کنید. این برنامه غذایی به این صورت است که شما می‌توانید در طول روز 80درصد از موادغذایی مقوی و سالم استفاده کنید مانند فیبر و سبزیجات، پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم استفاده کنید تا انرژی و ویتامین های بدنتان تامین شود و در20 درصد باقی مانده از مواد غذایی که مورد علاقه شما است اما ارزش غذایی پایینی دارد استفاده کنید. زیرا حفظ تعادل در رژیم غذایی بسیار خوب و سالم است.

عادت

بهداشت فردی

عادت دیگری که به نظم شما کمک خواهد کرد رعایت بهداشت فردی است. روزی دوبار استفاده از مسواک بزنید. سعی کنید روزانه حمام کنید.

ذهن آکاهی

این عادت به شما کمک می‌کند تا به افکارتان نظم و آرامش بیشتری بدهید. نمرینات ذهن آگاهی به شما کمک می‌کند تا از اضطراب های درونی و استرس و درگیری های بیرونی در امان بمانید. ذهن شما را منسجم تر می‌کند و عملکرد ذهنتان را بهبود می‌بخشد.

ورزش

سعی کنید هر روز بطور منظم ورزش کنید. این عادت برای شادابی و سلامتی شما خیلی مفید است. ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و حداقل روزانه 30 دقیقه به آن بپردازید. اگر زمان ورزش کردن ندارید حتما پیاده روی را امتحان کنید و تاثیراتش را بر زندگی خود ببینید.

عادت

عادت مطالعه روزانه

هر روز حداقل 10دقیقه را به مطالعه کتاب بپردازید. مطالعه ذهن شما پویا می‌کند. شما با عقاید، مفاهیم و دنیاهای جدید آشنا می‌شوید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کیک سیب و دارچین کافی‌شاپی بدون فر

خواب منظم

انسان ها به 8 ساعت خواب منظم نیاز دارند. شما باید یک ساعت مشخص برای خواب و بیداری خود انتخاب کنید تا بدن و مغزتان به آن ساعت خواب عادت کند. سعی کنید تا نیمه شب بیدار نمانید زیرا عملکرد مزتان را کاهش می‌دهد و اگر مغز انسان به خوبی استراحت نکند، نمی‌تواند اطلاعات را به درستی پردازش کند و دچار اختلال در کارایی می‌شود. درعوض سعی کنید سحرخیز باشید و صبح ها زودتر بیدار شوید.

عادت نوشیدن 8 لیوان آب

نوشیدن روزانه 8 لیوان آب شاید ساده به نظر بیاید اما سخت است. تاثیراتی که آب بر بدن دارد، شگرف است. شما با نوشیدن 8 لیوان آب روزانه به عملکرد جسم و مغزتان کمک می‌کنید.

عادت

در لحظه حال باشید

سعی کنید افکار خود را به گذشته و آینده به پرواز در نیاورید. در زمان حال باشید و از لحظه، لحظه های زندگی بهره ببرید. اگر مدام درگیر گذشته هستید پس هنوز مسائلی در گذشته وجود دارد که برای شما حل نشده است و مانع رشد شخصیت شما خواهد شد. اگر مدام به فکر آینده هستید، بجای ساختن رویا یا دغدغه‌ی آینده را داشتن، تلاشتان را بیشتر کنید. زمان حال به شما کمک می‌کند تا ذهنی متمرکز تر و همچنین انسانی هشیار تر باشید.

پس انداز و سرمایه گزاری

شما باید تلاش کنید یک مقداری از درآمدتان را پس انداز کنید. یکی از راه های پس انداز، سرمایه گزاری است. این عادت از شما یک فرد ثروتمند خواهد ساخت. برای پس انداز یا سرمایه گزاری، سعی کنید الویت های مهم خود را انجام دهید و از هزینه و الویت های غیر ضروری خود پرهیز کنید.

مدیتیشن

انجام تمرینات تنفس و مدیتیشن برای تخلیه هیجانات و افکار منفی، به شما کمک می‌کند تا روحیه شاد تری داشته باشید و ذهنتان آرامش یابد.

 

4 دیدگاه

  1. فرزانه

    9 فروردین 1403 در 2:43 ب.ظ

    ممنون از مطالب زیباتون

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      10 فروردین 1403 در 2:00 ب.ظ

      ممنونم از نگاهتون

      پاسخ

  2. mahtafaghih

    11 فروردین 1403 در 3:22 ق.ظ

    خیلی ممنون، اما قطعا خودتون هم قبول دارید که این مطالب کاملا زرد محسوب می شوند.

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      11 فروردین 1403 در 12:33 ب.ظ

      عادت ساختن زرد نیست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…