طرز تهیه کیک سیب و دارچین کافی‌شاپی بدون فر

0
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به کیک سیب علاقه دارید، خودتان با چند ترفند ساده خودتان در خانه آن را آماده کنید.
کیک سیب و دارچین

به طور کلی کیک‌های خانگی جزو دسرهایی هستند که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و معمولا در دورهمی‌ و مهمان‌های خود از آن استفاده می‌کنند؛ رسپی‌های مختلفی برای تهیه کیک وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به ذائقه اطرافیان خود مواد اولیه آن را انتخاب کنید؛ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم دستور پخت کیک سیب و دارچین را به شما آموزش دهیم؛ این کیک طعم و مزه دلپذیری دارد و با توجه به دارچینی که در آن استفاده می‌شود می‌تواند در روزهای سرد سال، بدن شما را گرم نگه دارد.

مواد لازم طرز تهیه کیک سیب و دارچین

کیک سیب

 طرز تهیه کیک سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب و دارچین متفاوت است و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی طبخ کرد؛ برای مثال بسیاری از افراد کیک سیب و دارچین با ماست را انتخاب می‌کنند در حالی که عده‌ای دیگر طرز تهیه کیک سیب کاراملی را دوست دارند؛ اما ما در ادامه روشی را به شما آموزش داده‌ایم که به راحتی بتوانید بدون نیاز به فر، این کیک خانگی خوشمزه را آماده کنید.

مرحله اول

در ابتدا مانند رسپی که تمام کیک‌ها دارند، مواد اولیه را در محیط اتاق قرار دهید تا با محیط هم دما شوند؛ سپس سیب‌ها را پوست گرفته و از وسط به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و مجدد همان تکه‌ها را به 3 یا 4 قسمت نازک برش بزنید؛ توجه داشته باشید هرچقدر برش‌های شما نازک‌تر باشد، سیب بهتر روی کیک باقی می‌ماند.

کیک سیب و دارچین

مرحله دوم تهیه کیک سیب و دارچین

به ظرف سیب‌ها، دو قاشق شکر و دارچین بزنید و کنار بگذارید تا دارچین به خرد سیب‌ها برود؛ توجه داشته باشید که بیش از مقدار گفته شد دارچین باعث می‌شود تا طعم کیک تلخ شود.

مطلب پیشنهادی:  شامپوهای ضد ریزش مو را بشناسید

مرحله سوم

در این محله از طرز تهیه کیک سیب کافی شاپی، درون یک کاسه مناسب تخم مرغ‌ها را شکسته و با شکر مخلوط کرده و به مدت 8 دقیقه با همزن هم بزنید تا رنگ آن کرمی و کشدار شود؛ سپس شیر و روغن را اضافه کرده مجدد هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید بافت کیک شما نرم و لطیف شود، از آب به جای شیر استفاده کنید.

کیک سیب و دارچین

مرحله چهارم

اکنون نوبت اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر است؛ آرد را سه بار الک کرده و به مواد اضافه کنید و با همزن دستی آن را مخلوط کنید؛ سپس ته قالب را کاغذ روغنی پهن کرده و نصف مواد رو درون قالب بریزید؛ سپس سیب‌ها را به دلخواه روی آن بچینید و باقی مواد را به آن منتقل کنید؛ توجه داشته باشید که لایه اولیه مواد بهتر است کمی ضخیم باشد تا در هنگام پخت، سیب به ته قاتلب نرود.

کیک سیب و دارچین

مرحله پایانی طرز تهیه کیک سیب و دارچین

قالب را به مدت 40 دقیقه درون قابلمه بزرگتر که از قبل گرم شده  قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان با استفاده از یک خلال دندان کیک را تست کرده و در صورت آماده بودن از قابلمه خارج کنید؛ در نهایت بعد از خنک شدن کیک، آن را از قالب درآورده و روی آن را با پودر قند تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

برای درمان قطعی میگرن این 3 ویتامین‌ را بخورید

درمان قطعی میگرن به شما کمک می‌کند تا با خلاص شدن از سردردهای عذاب آور به زندگی عادی خود ب…