باد سواری در قطر؛ تفریحی هیجان‌انگیز در خلیج‌فارس!

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دنبال بالا بردن آدرنالین خونتان هستید؟ دلتان یک تفریح متفاوت و استثنایی می‌خواهد؟ از ورزش‌ها، تفریح‌ها و سرگرمی‌های معمولی خود خسته شده‌اید؟ فکر می‌کنید تفریحی وجود دارد که هیجان بالایی را به بدن شما تزریق کند؟ تابه‌حال نام باد سواری را شنیده‌اید؟ این مقاله را از دست ندهید.
بادسورای

نوع دیگری از موج‌سواری وجود دارد که به آن باد سواری می‌گویند؛ یعنی نه‌تنها امواج دریا که شما باید بادها را هم به تسخیر خود در آورید! شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما قطر به‌عنوان یکی از پیشروترین کشورهای خاورمیانه تفریحاتی را در کشور خود جا انداخته که بر جذابیت گردشگری‌اش بیفزاید. دلتامگ قبلا جاهای دیدنی قطر را معرفی کرده و این بار قصد دارد یکی از تفریحات جالب این کشور را بررسی کند.

باد سواری چیست؟

یکی از جذاب‌ترین ورزش‌ها و تفریحاتی که این روزها در بسیاری از کشورهای دنیا محبوب شده است، باد سواری است. این تفریح شباهت زیادی به موج‌سواری دارد؛ اما تفاوت‌هایی نیز با این ورزش محبوب دارد. بدون شک برای انجام این تفریح شما نیاز به تمرین و آمادگی جسمانی بالایی دارید. این ورزش هیجان‌انگیز ترکیبی از موج‌سواری و قایق‌رانی است و ظاهرا سرچشمه آن کالیفرنیای آمریکاست. قطر به‌عنوان یکی از کشورهای مدرن خلیج‌فارس که در چند سال اخیر تلاش کرده مدرن‌ترین تفریحات را وارد کشور خود کند حالا به مکانی برای این ورزش هیجان‌انگیز تبدیل شده است.

باد سواری چیست؟

در قطر کجا به باد سواری برویم؟

قطر دارای سواحل زیبا و چشم‌نواز بسیاری است که می‌توان در آنجا انواع تفریحات و ورزش‌های آبی را از غواصی تا موج‌سواری را انجام داد. در ادامه به معرفی چند ساحل زیبا و عالی برای انواع تفریحات آبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

خلیج دوحه

خلیج دوحه یکی از معروف‌ترین سواحل قطر است که همه جهانگردان آن را می‌شناسند. جالب است بدانید که اغلب مهاجرانی که به قطر می‌روند در این ساحل اقامت دارند به همین دلیل تنوع فرهنگی این منطقه بالاست. جذابیت دیگر این ساحل به دلیل انواع تفریحاتی است که در آن وجود دارد. باد سواری، موج‌سواری و کایت سرفینگ از جمله تفریحات این ساحل هستند

مطلب پیشنهادی:  راهکار تقویت فن بیان چیست؟

ساحل فویریت

یکی دیگر از سواحل قطر که می‌توانید در آن به باد سواری مشغول شوید و از انواع ورزش‌های آبی لذت ببرید، ساحل فویریت است. این ساحل در شمال قطر واقع شده و به دلیل بادهای شدیدی که در آنجا می‌وزد می‌تواند بهترین مکان برای موج‌سواری و تفریحاتی از این قبیل باشد.

ساحل دخان

یکی دیگر از مناطق ساحلی محبوب قطر که برای موج سواری بسیار محبوب است، ساحل دوخان است که چشم‌انداز زیبایی از دریا به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. البته توجه داشته باشید که شدت موج‌های این ناحیه تقریبا زیاد است پس برای غواصی مناسب نیست.

بهترین زمان سفر به قطر

بهترین زمان سفر به قطر

قطر کشوری با آب‌وهوای گرم و شرجی است. اغلب مسافران ترجیح می‌دهند که در فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار به این کشور سفر کنند تا از گرمای طاقت‌فرسای آن در امان باشند. دقیقا در همین فصل‌ها نیز بادهای شدید در قطر می‌وزد که شرایط را برای باد سواری و ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی فراهم می‌کند پس اگر دلتان یک سفر فراموش نشدنی می‌خواهد تا دیر نشده چمدان‌هایتان را ببینید و راهی قطر شوید.

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    25 اسفند 1402 در 1:31 ق.ظ

    خوش به حالشان که الکی خوشن

    پاسخ

  2. ناشناس

    25 اسفند 1402 در 1:34 ق.ظ

    پول میخواد . که هرکسی نداره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…