راهکار تقویت فن بیان چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اغلب ما عادت به تمرین سخنرانی خودمان داریم. سخنرانی درباره موضوعاتی که در مواقع عادی در موردش حرف میزنیم و یا تصمیم داریم که در مورد آن در چند روز آینده صحبت کنیم.
فن بیان

جالب است بدانید که یک تمرین فن بیان زمانی بسیار زیبا و موثر است که به جای اشخاصی که در موقعیت های بالاتر قرار دارند، حرف بزنیم.

تصور کنید در اتاق خلوتی نشسته‌اید، خود را در جایگاه رئیس‌جمهور یا وزیر بگذارید و سپس در خصوص یکی از مسائل مربوط به این شغل‌ها شروع به صحبت کنید.

فرض کنید می‌خواهند از شما در مراسمی تقدیر و تشکر کنند، به جای تمرین سخنرانی خودتان، فکر کنید قرار است به جای مدیر عامل در مراسم صحبت کنید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تقویت فن بیان برای فروش ملک تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

فن بیان

 خود را در موقعیت شغلی ارشد قرار بدهید

با تمرین موفعیت‌های شغلی ارشد، با این کار می‌توانید کمک فراوانی برای فاصله گرفتن از چارچوب ذهنی و محدودیت‌های ذهنی خود بگیرید.

اگر هنوز فکر می‌کنید که بر سرعت حرف زدن خود کنترل ندارید، یا اینکه نمی‌توانید به صراحت کلمات را ادا کنید، کتاب‌های کودکان را با تن صدای بلند روخوانی کنید.

در واقع شکل ظاهری این کتاب‌ها، تصاویر و کلمات شما را اجبار می‌کند تا کلمات را دقیقتر و شفاف‌تر به کار ببرید.

فن بیان

تاثیر تنفس بر فن بیان

یکی از اولین نشانه‌هایی که دیگران ممکن است بفهمند که شما دچار فشار روانی و استرس شده‌اید و نمی‌توانید استرس خود را کنترل کنید، شیوه نفس کشیدن شما است.

مطلب پیشنهادی:  آیا بعد از مرگ دوباره در یک بدن دیگر متولد می‌شویم؟

استرس و فشار روانی می‌تواند موجب کاهش میزان تنفس ما و مقدار دفعات آن را افزایش دهد. لازم است بدانید به دلیل مباحث گوناگونی که در حوزه نقش تنفس در سخنرانی مطرح است، ما این بحث را به عنوان بخشی مستقل در مقالات بعدی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در مورد اهمیت زبان بدن در سخنرانی‌ها،بیش از هر موضوعی دیگر صحبت و سخرانی شده است. تاکید بر این نکات در حدی است که گاهی به کاربردن این حرکات بیش از اندازه و از حالت عادی خود خارج می‌شود.

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که وقتی خود را به جای افراد تاثیر گذار در مشاغل و سمت های گوناگون می‌گذارید، می توانید بهتر به مهارت‌های بیانی پی ببرید و از آن استفاده کنید.

بهتر است بدانید که موارد نقل شده در مقاله بالا به تنهایی نمی‌تواند مهارت‌های بیانی شما را تقویت کند. در نتیجه بهتر است برای اطلاعات بیشتر درباره فن بیان با دلتا مگ همراه باشید.

مطالعه بیشتر: آیا هنگام صحبت کردن در جمع اضطراب دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…