این کشور رکورد گردشگری خاورمیانه را شکست!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را دوست دارید؟ کدام کشورها برای شما جذابیت بیشتری دارند؟ فکر می‌کنید سفر به قطر چقدر می‌تواند یک سفر هیجان‌انگیز و خاص برای شما باشد؟
جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی قطر با جذب چهار میلیون گردشگر تنها در سال 2023 در حال یک رکوردشکنی بی‌سابقه نسبت به پنج سال گذشته خود و حتی در میان سایر کشورهای خلیج‌فارس مانند دبی و برج خلیفه دبی است. همراه دلتامگ با جاذبه‌های زیبا و خاص این کشور بیشتر آشنا شوید.

کورنیش دوحه یکی از زیباترین جاهای دیدنی قطر

در کنار خلیج دوحه، محوطه‌ای حدود 7 کیلومتر وجود دارد که با شامل پارک‌ها، تفریحگاه‌ها و حتی ادارات دولتی است. دویدن، پیاده‌روی کردن، اسکیت سواری، کافه‌ها و رستوران‌های لوکس و زیبا، موزه هنرهای اسلامی و تماشای چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای شهر از جمله تفریح‌های این منطقه دوحه هستند.

کورنیش دوحه یکی از زیباترین جاهای دیدنی قطر

جزیره مصنوعی مروارید یکی از عجایب کشور قطر

اولین جزیره مصنوعی‌ای که در با مساحت 4 کیلومترمربع در قطر ساخته شد، جزیره مروارید بود. این منطقه گردشگری برجسته در خلیج غربی دوحه واقع شده است و با اسکله‌های مدرن، هتل‌ها، برج‌ها و مراکز خرید لوکس احاطه شده است. تست انواع غذاهای مدرن و محلی قطر در رستوران‌های لوکس و سنتی این جزیره از جاذبه‌های مهم آن محسوب می‌شود.

جزیره مصنوعی مروارید یکی از عجایب کشور قطر

قلعه الزباره از جاذبه‌های تاریخی قطر

یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر بدون شک قلعه الزباره است که در سال ۱۹۳۸ میلادی توسط عبدالله بن جاسم آل ثانی برای گارد ساحلی این کشور بنا شد. این قلعه به‌عنوان یک اثر فرهنگی تاریخی مهم در قطر در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در حال حاضر آثار تاریخی و هنری نفیسی در این قلعه وجود دارد که بازدیدکنندگان همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از 8 صبح برای دیدن آن‌ها پشت درهای این قلعه صف می‌کشند.

قلعه الزباره از جاذبه‌های تاریخی قطر

خور العدید یکی از جادویی‌ترین جاهای دیدنی قطر

این منطقه زیبا در فاصله ۸۰ کیلومتری از شهر دوحه، دارای تپه‌های شنی بسیار بلند و ماسه‌های طلایی‌رنگ جادو کننده است. نکته جالب درباره این منطقه آن است که به شکل عجیبی آب دریا را به سمت خود کشیده و سپس آن را می‌بلعد! به همین دلیل گاهی به آن دریای داخل زمین هم می‌گویند! چشم‌انداز این ساحل شگفت‌انگیز در شب بسیار تماشایی است. زمانی که ستاره‌ها شروع به درخشیدن می‌کنند و ماه زمین را روشن می‌کند، این‌گونه به نظر می‌رسد که خورالعدید تکه‌ای از بهشت گمشده روی زمین است!

مطلب پیشنهادی:  موهایتان را خودتان کوتاه کنید

خور العدید یکی از جادویی‌ترین جاهای دیدنی قطر

روستای فرهنگی کاتارا، جاذبه عجیب دوحه

در میان مناطق تجاری خلیج غربی و برج‌های مسکونی مروارید در شمال شرق دوحه دهکده‌ای زیبا و عجیب وجود دارد که از یک سمت در کرانه ساحل گسترده شده و از طرف دیگر توسط تپه‌های دوقلوی کاتارا احاطه شده است. کاتارا به‌عنوان اولین دهکده فرهنگی خاورمیانه نمایشگاهی از تاریخ غنی و ذوق و هنر سرشار قطری‌ها است که توسط شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر ساخته شده است.

روستای فرهنگی کاتارا، جاذبه عجیب دوحه

برج اسپایر از مدرن‌ترین جاهای دیدنی قطر

برج اسپایر، آسمان‌خراش سر به فک کشیده‌ای است که با معماری خاص و منحصربه‌فردش در سال 2007 میلادی افتتاح شد. این برج 300 متری نقطه کانونی پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی قطر بود.

برج اسپایر از مدرن‌ترین جاهای دیدنی قطر

جنگل ساحلی التکیره یکی دیگر از عجایب کشور قطر

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل درختان مانگرو در خاورمیانه را در این جنگل ساحلی که یکی از زیباترین و عجیب‌ترین جاهای دیدنی قطر است، می‌توانید ببینید. اکوسیستم این جنگل پرندگان مهاجر زیادی نظیر فلامینگو‌ها را به خود جذب می‌کند و انواع گوناگونی از ماهی‌ها را در تمام طول سال می‌توان در این منطقه یافت.

جنگل ساحلی التکیره یکی دیگر از عجایب کشور قطر

بهترین زمان سفر به جاهای دیدنی قطر کی است؟

از آنجایی که قطر یک کشور گرم و خشک است سفر در تابستان به آن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. پاییز و زمستان که هوا اندکی خنک‌تر می‌شود، بهترین زمان سفر به این کشور زیبای حاشیه خلیج‌فارس است.

تعداد کلمات مطلب: 576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…