دریاچه الندان، جایی که در آن دو آسمان خواهید دید!

2
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریاچه‌ها مکان‌های بکری هستند که گویی خلق شده‌اند تا آنجا هر آنچه که شما را آزار می‌دهد، رها کنید و با تنی سبک‌بال و آرام به آغوش زندگی پرمشغله مدرن برگردید.
دریاچه الندان

دریاچه الندان نه‌فقط یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال ایران؛ بلکه مکانی است برای تازه شدن روح شما و تولد دوباره ذهنتان! اینجا یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران است که با سفر به آن آرامش وصف‌ناپذیری پیدا خواهید کرد. با دلتامگ همراه شوید.

دریاچه الندان کجاست؟

در 65 کیلومتری جنوب شهر ساری و در فاصله 40 کیلومتری از شهرستان کیاسر، دریاچه‌ای باستانی قرار گرفته که با زیبایی خیره‌کننده خود همه را جادو می‌کند. این دریاچه در دهستان چهاردانگه و در دامنه ازنی کوه واقع شده به همین دلیل زیبایی شگفت‌انگیزی یافته است.

دریاچه الندان کجاست؟

چرا باید به دیدن دریاچه الندان رفت؟

این دریاچه که در دل جنگل‌های 40 میلیون ساله هیرکانی واقع شده، قدمت بسیار دیرینه‌ای دارد تا جایی که زمان پیدایش آن را به دوره‌ای از زمین‌شناسی موسوم به «کواترنری» نسبت می‌دهند. در واقع می‌توان گفت عمر این دریاچه دو و نیم میلیون سال است! این دریاچه نه‌تنها از نظر قدمت؛ بلکه از نظر زیبایی نیز چنان حیرت‌انگیز است که دیدن آن از نزدیک به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرتان تبدیل می‌شود.

خدمات رفاهی و امکانات دریاچه الندان

خدمات رفاهی و امکانات دریاچه الندان

ازآنجایی‌که این دریاچه مکان گردشگری محبوب؛ اما بکر و کمتر شناخته شده‌ای است، امکانات بسیاری برای آن در نظر گرفته نشده است. هرچند در اطراف این دریاچه امکانات متعددی وجود دارد؛ اما سرویس بهداشتی مهم‌ترین امکانات آن است. در اطراف روستا نیز چند بوفه و سوپرمارکت نیز وجود دارد که می‌توانید مایحتاج خود را تهیه کنید. بااین‌حال امکان قایق‌سواری پدالی و موتوری در این دریاچه وجود دارد. اگر دلتان چند عکس زیبا و حرفه‌ای می‌خواهد نیز اینجا چند آتلیه خدمات عکاسی حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهند!

مطلب پیشنهادی:  ترکیب اعجاب انگیز آب کرفس و هویج برای بدن

اقامت در دریاچه زیبای کیاسر

در اطراف این دریاچه و در روستای چهاردانگه ویلاها و کلبه‌های چوبی زیادی برای اقامت شما وجود دارد. می‌توانید با اجاره سوئیت دریاچه الندان که شبی از یک تومان شروع می‌شود، اقامت خود را در این منطقه دل‌پذیرتر کنید.

اقامت در دریاچه زیبای کیاسر

مسیر دریاچه الندان چگونه است؟

برای رسیدن به این دریاچه زیبا و بکر باید از جنوب شهر ساری وارد جاده کیاسر شوید. جاده را جلو بروید تا به یک پمپ‌بنزین برسید. در سمت راست شما تابلوی راهنمای دریاچه الندان دیده خواهد شد. در این جاده 7 کیلومتر راه آسفالته تا روستای ازنی و سپس یک و نیم کیلومتر راه خاکی تا آب‌بندان و رسیدن به دریاچه دارید. اگر یک آخر هفته رویایی می‌خواهید، سفر به این دریاچه را از دست ندهید.

تعداد کلمات مطلب: 387

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    11 فروردین 1403 در 9:07 ب.ظ

    با سلام عالی

    پاسخ

  2. همراه با شما

    13 فروردین 1403 در 1:52 ق.ظ

    زیبا وبا صفا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…