7 روش برای فرار از تنهایی شدید

1
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امروزه به دلیل شرایط زندگی بعضی از افراد دچار تنهایی شدید می شوند که باید برای درمان آن فکری بکنند تا دچار بیماری های بعدی مانند افسردگی و ... نشوند.
تنهایی شدید

برای فردی که به دنبال درمان تنهایی است، کشف عوامل بالقوه ای که منجر به چنین احساساتی می شود، ممکن است، مفید باشد. هنگامی که فرد به دلیل مشکل در ایجاد و حفظ دوستی احساس تنهایی می کند، مهارت های اجتماعی به او آموزش داده می شود. به عنوان بخشی از این آموزش، افراد ممکن است شروع و پایان مکالمه، تعریف و تمجید و استفاده از روش های مختلف ارتباط غیرکلامی را تمرین کنند. این نوع آموزش اغلب می تواند افراد را به اعتماد به نفس بیشتر در ارتباطات اجتماعی تشویق کند که می تواند به بهبود روابط و غلبه بر احساس تنهایی کمک کند. در ادامه روش هایی برای درمان تنهایی شدید بیان شده است پس با دلتامگ همراه باشید.

روش های درمان تنهایی شدید

برای درمان تنهایی شدید روش های مختلفی وجود دارد که هر کس به تناسب خودش یک یا چند روش را انتخاب می کند تا بتواند راحت تر از تنهایی رها شود. به عنوان مثال، فردی که پس از مرگ یکی از اعضای خانواده، احساس تنهایی می کند، ممکن است با ابراز غم و اندوه و تنهایی خود در طول درمان، بر این احساسات غلبه کند. فردی که تحت درمان قرار می گیرد همچنین می تواند با الگوهای فکری و ادراکات مربوط به احساس تنهایی (مانند عدم کنترل بر زندگی یا موقعیت های اجتماعی) مبارزه کند و آن را اصلاح کند.

علایق خود را دنبال کنید:

اگر احساس تنهایی می کنید، باید وقت و انرژی خود را صرف فعالیت ها و اهدافی کنید که برای شما شادی می آورد. به عنوان مثال، اگر از آواز خواندن، نقاشی یا دویدن لذت می برید، چرا به یک گروه کر، کلاس هنر یا تیم پیاده روی نمی پیوندید تا بتوانید در حین انجام کاری که دوست دارید با افراد دیگر ملاقات کنید؟ با اجازه دادن به علایقتان، خود را در موقعیت عالی برای ملاقات با افرادی قرار می دهید که علایق مشترک شما را دارند.

در کنار دوستان و اعضای خانواده باشید:

زمانی که با تنهایی دست و پنجه نرم می کنید، برنامه ریزی و صرف وقت با دوستان، اعضای خانواده و افرادی که به شما اهمیت می دهند ضروری است. برای غلبه بر تنهایی، باید تلاشی هماهنگ برای گذراندن وقت با افرادی انجام دهید که برای شما مهم هستند و عمیقاً به شما و سلامتی شما اهمیت می دهند. وقتی دیدن افرادی که باعث خوشحالی شما می شوند را در اولویت اصلی زندگی خود قرار می دهید، یک بار برای همیشه قدمی به سوی مبارزه با تنهایی بردارید.

تنهایی شدید

داوطلب شدن در اجتماع و گروه های اجتماعی:

اگر احساس تنهایی می کنید، یکی دیگر از گزینه های رضایت بخش، انجام فعالیت های داوطلبانه است. چه غذا سرو کنید، چه برای کودک کتاب بخوانید یا به سگ ها در پناهگاه کمک کنید. انجام کارهای داوطلبانه به شما کمک می کند وارد جامعه ای شوید که با آغوش باز از شما استقبال می کند. مهمتر از همه، با داوطلب شدن، می توانید کارهای خوبی انجام دهید و تأثیر مثبتی بر زندگی دیگران بگذارید. وقتی تاثیر کار خود را ببینید کمتر در دنیا احساس تنهایی خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی:  با این سبدها دکور خانه را تزیین کنید

از منطقه راحتی خود خارج شوید:

زمانی که با تنهایی دست و پنجه نرم می کنید، گام مهم دیگر این است که خود را در مسیرهای جدید قرار دهید. به عنوان مثال، انجام کاری که قبلا هرگز انجام نداده اید، مانند شرکت در کلاس مدیتیشن یا اسپینینگ، اسب سواری یا یادگیری نحوه نواختن گیتار، می تواند به شما کمک کند با باز کردن درهای جدید و آموزش مهارت های جدید، با احساس تنهایی خود مبارزه کنید. انجام دادن. با گفتن “بله” بیشتر و تلاش بیشتر، خود را در موقعیتی قرار می دهید که با تبدیل شدن به فردی فعال تر، قدم های بزرگی در جهت مبارزه با تنهایی بردارید.

طرز فکر خود را در مورد قرار ملاقات تغییر دهید:

اگر به دلیل مجرد بودن احساس تنهایی می کنید، وقت آن است که یک قدم به عقب بردارید و به یاد بیاورید که چقدر شگفت انگیز هستید و قرار ملاقات چقدر می تواند سرگرم کننده باشد. . اگر همچنان به این فکر کنید که “معاشرت مزخرف و وحشتناک است” و هرگز با کسی ملاقات نخواهید کرد و قرار است برای همیشه تنها بمانید، چنین ذهنیت منفی به اقدامات شما به شکلی مخرب شکل می دهد. بنابراین شما نمی توانید عشق واقعی خود را پیدا کنید. با این حال، اگر رویکرد مثبت تری برای قرار گذاشتن و شروع یک رابطه داشته باشید و بیشتر روی چیزهای خوب تمرکز کنید تا بد، در موقعیت بهتری برای مبارزه با تنهایی و ملاقات با فرد مناسب خواهید بود.

تنهایی شدید

به معاشرت ادامه دهید:

این را به خاطر داشته باشید، اگر مجرد بودن باعث می شود احساس تنهایی کنید، باید به قرار و ملاقات با افراد ادامه دهید. حتی اگر یکی پس از دیگری قرارهای بدی داشته اید، باز هم باید تا آنجا که ممکن است بیرون بروید و برای یافتن فرد مناسب تلاش کنید. اگر از اینکه کسی را ندیده اید ناراحت هستید، اما واقعا مطمئن نیستید، پس هر کاری که می توانید برای مبارزه با تنهایی خود انجام نداده اید. با شرکت در رویدادهای مجرد، گام درستی برای یافتن آن شخص خاص برمی دارید.

مشاوره و کمک روانشناس:

اگر با تنهایی دست و پنجه نرم می کنید، گزینه عالی دیگر کمک گرفتن از یک درمانگر و متخصص سلامت روان است. چنین شخصی به شما مشاوره روانشناسی، حمایت می کند و همچنین استراتژی های شخصی برای مبارزه با احساس تنهایی به شما ارائه می دهد.

یک نظر

  1. ناشناس

    15 اسفند 1402 در 7:22 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…