اگر خورشید ناگهان ناپدید شود، چه اتفاقی برای زمین می‌افتد؟ + ویدیو

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اگر یک روز ناگهان خورشید ناپدید شود چه اتفاقی برای زمین و تمام موجودات آن می‌افتد؟

وقتی درباره ناپدید شدن خورشید صحبت می‌کنیم، منظورمان یک هوای ابری یک روزه نیست که در آن خورشید پشت ابرها پنهان شود! منظور ما از بین رفتن خورشید به هر دلیل است که دیگر بعد از آن زمین خورشیدی نداشته باشد. با دلتامگ همراه شوید.

بعد از ناپدید شدن خورشید برای 24 ساعت چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر خورشید برای 24 ساعت ناپدید شود در ابتدا هیچ‌کس متوجه نخواهد شد؛ چراکه انوار خورشید تا 8 دقیقه بعد هم به زمین خواهند رسید! بعد از این مدت هوا به یک‌باره تاریک می‌شود. پس از آن باید با ماه خداحافظی کرد چون نوری وجود ندارد که ماه آن را منعکس کند و دیده شود. با این حال ستاره‌های دوردست آسمان را به زیبایی هرچه تمام‌تر روشن می‌کنند.

پس از ناپدید شدن خورشید مغناطیس زمین نیز آرام‌آرام از بین خواهد رفت. وقتی نوری نباشد گیاهان نمی‌توانند فتوسنتز کنند و این باعث توقف رشد گیاهان و مرگ تدریجی آن‌ها می‌شود. با از بین رفتن گیاهان اکسیژن زمین نیز از بین می‌رود.

سطح زمین آرام‌آرام شروع به یخ زدن می‌کند؛ اما چون هسته زمین هنوز هم داغ است می‌توان اندکی گرما را روی زمین حس کرد. بعد از 24 ساعت دنیا به هرج و مرج خواهد افتاد و این تازه شروع یک فاجعه بزرگ است! اگر خوش‌شانس باشید شاید بتوانید کمی بیشتر زنده بمانید.

زمین 24 ساعت بعد از ناپدید شدن خورشید!

اگر بتوانید 24 ساعت را رد کنید تازه وارد یک عصر یخبندان بی‌پایان خواهید شد که لحظه به لحظه دما در آن افت خواهد کرد. دمای زمین پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد افت خواهد کرد و اولین قربانیان افت دما گل‌ها هستند. اقیانوس‌ها هنوز تغییری نکرده‌اند.

یک هفته پس از ناپدید شدن خورشید!

یک هفته پس از ناپدید شدن خورشید!

بعد از یک هفته سرما و تاریکی بیشتر می‌شود و متوسط دمای زمین به 17 درجه زیر صفر می‌رسد. با این حال در اطراف گسل‌ها شاید هنوز کمی گرما از هسته زمین حس شود. درختان روی زمین از بین خواهند رفت و نوبت به گیاهان اعماق دریا خواهد رسید. سطح اقیانوس‌ها را یخ می‌پوشاند و زندگی در زیرزمین و گودال‌ها برای زنده ماند شروع می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  قوی‌ترین ماسک برای از بین بردن چروک صورت

زمین یک ماه بعد از ناپدید شدن خورشید!

پس از یک‌ماه یخ تمام کره زمین را فراگرفته است. دمای زمین منفی سی درجه است. روی زمین هیچ گیاهی وجود ندارد و حتی تمام باکتری‌ها نیز از بین رفته‌اند و تنها ده درصد حیوانات در مکان‌هایی مانند چشمه‌های آب گرم زنده مانده‌اند. جانوران اعماق اقیانوس‌ها نیز هنوز زنده‌اند.

یک سال پس از ناپدید شدن خورشید!

وقتی از ناپدید شدن خورشید یک سال بگذرد تقریبا دیگر موجود زنده‌ای روی زمین باقی نمانده است. سطح کره زمین را صفحه‌های عظیمی از یخ پوشانده‌اند و دمای این سیاره به منفی 40 درجه سانتی‌گراد رسیده است. مردم مناطق گرمسیر همگی از بین رفته و تنها در بخش‌های از مناطق سردسیر مانند ایسلند که مردم تجربه زندگی در شرایط سخت و سرمای طاقت‌فرسا را دارند تعداد کمی زنده مانده‌اند. با این حال به مرور زمان حتی آن‌ها نیز از بین خواهند رفت تا زمانی که دمای زمین به منفی 160 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

یک سال پس از ناپدید شدن خورشید!

سخن پایانی

وقتی خورشیدی وجود نداشته باشد زمین در هیچ مدار مشخصی نخواهد چرخید و در فضا رها خواهد شد. با ناپدید شدن خورشید مغناطیس زمین از بین خواهد رفت و هر جسم و شهاب‌سنگی به آن برخورد خواهد کرد و اگر توسط یک سیاه‌چاله بلعیده نشود تا شانس بیاورد و به یک ستاره دیگر برسد تا شاید در یک مدار مشخص دوباره شروع به چرخیدن کند و حیات دوباره در آن آغاز شود! شاید بهتر باشد قبل از وقوع چنین فاجعه‌ای امکان زندگی در سیارات دیگر را جدی‌تر دنبال کنیم!

3 دیدگاه

  1. دورسا

    13 اسفند 1402 در 9:13 ب.ظ

    از اطلاعات جالبتان ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    14 اسفند 1402 در 1:20 ق.ظ

    آیا قیامت بر پا خواهد شد

    پاسخ

    • زینب پروانه

      14 اسفند 1402 در 8:43 ق.ظ

      شاید! کسی چه می داند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…