جنگل جوارم، جواهر گمشده سوادکوه!

5
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوارم نامی است که این روزها خیلی‌ها آن را می‌شنوند. جنگلی سرسبز و رویایی که زیبایی عجیب فضا سحرآمیزش روح و روان شما را به بازی می‌گیرد.
جنگل جوارم

جنگل جوارم یک جواهر ناشناخته در قلب مازندران است که به‌محض پا گذاشتن در آن زیبایی‌های بی‌انتهایی را خواهید دید که در قلب شما نفوذ می‌کنند تا هرگز نتوانید چیزی را که دیده‌اید از یاد ببرید. همراه دلتامگ سفری به یکی از جذاب‌ترین پارک‌های جنگلی ایران داشته باشید.

جنگل جوارم کجاست؟

وقتی از تهران به جاده فیروزکوه وارد می‌شوید، در یازده کیلومتری جنوب شیرگاه و 6 کیلومتری شمال و شمال غربی شهر زیرآب جنگلی را خواهید دید که فضای بکر و حیرت‌انگیزش شما را به خود فرامی‌خواند. برای رسیدن به این سرزمین بکر و رویایی باید از شرق جاده آسفالته فیروزکوه به سمت زیرآب بروید تا 6 کیلومتر از این شهر فاصله بگیرید. آنجا ورودی این پارک جنگلی استثنایی را خواهید دید. فاصله تهران تا جنگل جوارم 320 کیلومتر است.

جنگل جوارم کجاست؟

جذاب‌ترین ویژگی جنگل جوارم چیست؟

حتما به خودتان می‌گویید ایران جنگل‌های بسیاری در شمال خود دارد؛ اما باور کنید هیچ جایی را شبیه به جوارم پیدا نخواهید کرد. این منطقه با مساحتی بالغ‌بر 365 هکتار پوشیده از درختان سرسبزی است که در میان شاخه‌های مرتفع آن انواع پرندگان زندگی می‌کنند و تلفیق آواز خوش آن‌ها با عطر خوشایند گیاهان، خاطره‌ای خوش برای گردشگران رقم می‌زند. برخی از افراد بومی، از این جنگل با لقب بهشت سوادکوه یاد می‌کنند. جوارم هنوز هم بکر و رویایی باقی‌مانده و ردپای زشت انسان را کمتر در آن به چشم خواهید دید برای همین هرکسی که به دنبال آرامش است خود را در این جنگل رها می‌کند.

چه جاذبه‌هایی در جنگل جوارم وجود دارد؟

زیبایی‌های ای جنگل بی‌اندازه است؛ اما اگر گردشگری دلش چیزهای بیشتری بخواهد می‌تواند به دیدن پل تاریخی ورسک در 50 کیلومتری جوارم برود. سد لفور، آبشار گزو و دریاچه شورمست نیز از دیگر جاذبه‌های نزدیک به این جواهر سرسبز هستند.

مطلب پیشنهادی:  جنگل دین تری اعجاب‌انگیزترین جنگل استرالیا

چه جاذبه‌هایی در جنگل جوارم وجود دارد؟

تفریحات و امکانات جنگل جوارم چیست؟

چه چیزی بیشتر از نشستن در دل جنگل و گوش دادن به نغمه زیبای پرندگان و تنفس اکسیژن تازه کالبد خسته شما را جلا می‌دهد؟ بااین‌حال سفره‌خانه سنتی، رستوران، بوفه مواد غذایی، آلاچیق، سکوهای اسکان، محوطه بازی کودکان، فضاهای پیک‌نیک، مسیرهای مناسب رفت‌وآمد، کلبه‌های جنگلی اجاره‌ای، محوطه مخصوص چادر زدن و کمپینگ، جاده آسفالت، ساختمان نگهبانی، نمازخانه و سرویس بهداشتی از جمله امکانات این جنگل هستند. علاوه بر این‌ها جنگل نوردی، کوهنوردی و عکاسی نیز انتظار شما را می‌کشد.

اجاره کلبه در پارک جنگلی جوارم امکان‌پذیر است؟

بله! در این جنگل هم سوئیت و هم کلبه اجاره‌ای وجود دارد. می‌توانید با اجاره یک کلبه چوبی یک شب رویایی را در دل یکی از بکرترین جنگل‌های ایران بگذرانید. اجاره سوئیت در جنگل جوارم و اجاره کلبه در آن از شبی یک میلیون تومان شروع می‌شود. بسته به امکاناتی که مد نظر دارید، قیمت اجاره‌ها متفاوت است.

اجاره کلبه در پارک جنگلی جوارم امکان‌پذیر است؟

بهترین زمان سفر به جوارم چه موقع است؟

آب‌وهوای جنگل جوارم ترکیبی از آب‌وهوای جنگلی و کوهستانی است به همین دلیل در هر چهارفصل زیبایی‌های بی‌نظیر خود را دارد؛ اما در بهار و تابستان هجوم گردشگران به این جنگل بیشتر از سایر فصل‌هاست پس اگر دلتان یک طبیعت بکر فرورفته در سکوت را می‌خواهد که تنها نجوای جنگل و نغمه پرندگان را در آن بشنوید، بهترین زمان پاییز و زمستان است.

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 اسفند 1402 در 10:30 ب.ظ

    بازم ایران زیبا

    پاسخ

  2. ناشناس

    8 اسفند 1402 در 10:31 ب.ظ

    با خسته نباشی خیلی زیبا

    پاسخ

  3. ناشناس

    8 اسفند 1402 در 10:48 ب.ظ

    عالی خشته نباشدهمراه

    پاسخ

  4. ناشناس

    8 اسفند 1402 در 11:37 ب.ظ

    بازم ایران زیبا ههمراه با شما

    پاسخ

  5. ناشناس

    9 اسفند 1402 در 1:08 ق.ظ

    زیباست خدا قسمت بکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…