جنگل دین تری اعجاب‌انگیزترین جنگل استرالیا

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشتی‌های کروز در این جنگل، در انتظار شما نشسته‌اند! سفر به زیباترین جنگل استرالیا را از دست ندهید.
جنگل دین تری

بخشی از بزرگ‌ترین جنگل‌های به هم پیوسته بارانی در قاره استرالیا جنگل دین تری است که یکی از زیباترین جنگل‌های استرالیا در شمال شرقی این کشور است. همراه دلتامگ دلتا سفری جذاب به این جنگل زیبا و سرسبز داشته باشید.

جنگل دین تری کجاست؟

جنگل دین تری  به انگلیسی  Daintree Rainforest یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی جهان است که در شمال استرالیا واقع شده است. این جنگل با وسعتی بیش از ۱۲۰۰ کیلومترمربع، در شمال کوینزلند قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

آبشارهای جنگل

جنگل دین تری یکی از غنی‌ترین منابع زیستی جهان به شمار می‌رود که حاوی یک تنوع فوق‌العاده از گونه‌های گیاهی و جانوری است. در این جنگل می‌توان گونه‌های بسیاری از حشرات، پرندگان، مارها، خزندگان و پستانداران و… را مشاهده کرد. همچنین در این جنگل، رودخانه‌های بارانی، آبشارهای هیجان‌انگیز، غارهای منحصربه‌فرد و جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد.

جنگل دین تری نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل زیست‌محیطی جهان دارد به همین جهت اهمیت بسیار زیادی در سطح جهانی پیدا کرده است. همچنین، با توجه ‌به تنوع زیستی بالایی که در این جنگل وجود دارد، این منطقه یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان به شمار می‌رود.

گونه های جانوری جنگل

در جنگل دین تری، گونه‌های بسیاری از گیاهان، درختان، پارازیت‌ها و قارچ‌ها رشد می‌کنند. این گیاهان در بسیاری از موارد، به‌عنوان داروهای گیاهی و درمانی استفاده می‌شوند و برای آنها کاربرد‌های مختلفی در طب سنتی و غیره وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  جزیره لاوان، جاذبه‌ای در قلب خلیج فارس

رودخانه دین تری در دل این جنگل جریان دارد که یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های جهان به شمار می‌رود. این رودخانه با طول بیش از ۱۵۰ کیلومتر، از جنگل دین تری به دریای کریبی جریان دارد. در این رودخانه، گونه‌های مختلفی از ماهیان، دوزیستان، کوروکودیل‌ها و حتی کوسه‌ وجود دارد.

تلاقی رودخانه و دریا

همچنین، در جنگل دین تری آبشارهای زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای زیبایی‌های خاصی هستند. به‌عنوان مثال، آبشار بارن (Barron Falls) که در بالای رودخانه بارن واقع شده است، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این جنگل است.

در کنار طبیعت زیبای جنگل، این منطقه دارای فرهنگ و تاریخ متنوعی است. بسیاری از این مناطق، محل سکونت اقوام بومی قبلی استرالیا مانند قبیله‌های ابوریژینال بوده و آثار باستانی مختلفی در این منطقه وجود دارد.

جنگل دین تری یکی از مناطق زیبای استرالیا است که باتوجه به تنوع زیستی و طبیعت زیبای خود، موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی واقع شده است.

کلبه جنگلی دین تری

پیشنهاد مطالعه: این کلیسای اعجاب‌انگیز پربازدیدترین جاذبه آلمان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…