جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی سال 2024 + نکات مهم هنگام خرید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد خرید فرش و تغییر دکوراسیون را دارید، بهتر است قبل از انتخاب فرش، این مطلب را مطالعه کنید.
فرش ماشینی

فرش جزو یکی از مهم‌ترین المان‌ها در چیدمان خانه ایرانی است؛ چرا که گرما و صمیمت خاصی به محیط می‌خشد؛ با توجه به تنوعی که در طرح و رنگ فرش ماشینی وجود دارد، انتخاب فرشی که متناسب با دکوراسیون خانه باشد و در عین حال مد روز، کمی سخت است؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نکاتی که در انتخاب بهترین فرش ماشینی لازم است بدانید را به شما یادآوری کنیم؛ با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب فرش ماشینی

اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید، بهتر است قبل از خرید درباره آن اطلاعات لازم را به دست آورید؛ چرا که با انتخاب یک فرش که در سال جدید ترند است، می‌توانید چیدمان خانه خود را زیباتر کنید. در ادامه چند نمونه فرش که در سال جدید ترند هستند را به شما معرفی می‌کنیم. اما قبل از انتخاب و خرید، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

فرش ماشینی

توجه به طرح و نقش فرش

برای خرید فرش ماشینی جدید، به این نکته توجه داته باشید که بهتر است رنگ فرش را در نور طبیعی محیط مشاهده کنید تا از یکدست بودن رنگ آن مطمئن شوید؛ چرا که رنگ فرش در جهت خواب آن‌ معمولا تیره‌تر است، بنابراین بهتر است خطوط طرح‌های فرش را در جهت مخالف خواب مشاهده کنید.

توجه به جنس و نوع فرش ماشینی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از خرید فرش به آن توجه داشته باشید، جنس و الیافت به کار رفته شده در فرش است؛ برای مثال بسیاری از فرش‌های ماشینی از الیاف مصنوعی مانند پلی‌پروپیلن تهیه شده‌اند که مقاومت کمتری در برابر لکه و خوردگی دارند.

فرش ماشینی

تست کیفیت

اگر ممکن است، فرش را لمس کنید و از تجربیات دیگران استفاده کنید؛ تست کیفیت با دست‌های شما می‌تواند به شما اطمینان بیشتری بدهد.

جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی

انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های مدرن برای فرش و کفپوش‌ها می‌تواند به شکل قابل توجهی به زیبایی کلی فضا افزوده و تاثیرگذار باشد. در سال 2023 رنگ‌های بژ، شیری، طوسی، نقره‌ای، طلایی، و شکلاتی جزو رنگ‌های پرطرفدار بودند که هم اکنون هم این رنگ‌ها در بین مردم از طرفداران بیشتری برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:  3 مدل شیرآلات لوکس که منزل شما را جذاب می‌کند!

از طرفی، استفاده از رنگ‌های زنده و پرانرژی مثل آبی، صورتی، زرد و سبز می‌توانند به فضا احساس شادابی و انرژی بدهند. در نتیجه ترکیب مناسب این دو دسته رنگ می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب ترندی داشته باشید و از زیبایی فضا لذت ببرید.

فرش ماشینی طرح دست باف

با توجه به اینکه قیمت فرش دست باف بالا است و شاید بسیاری از ما توانایی خرید آن را نداشته باشیم، به همین دلیل با انتخاب یک فرش‌ماشینی طرح دست باف، به راحتی می‌توانید فضای خانه خود را اصیل‌تر نشان دهید؛ در بافت این نوع فرش‌ها معمولاً از رنگ‌های زنده و زیبا استفاده می‌‌شود که باعث جلب توجه شده و به تازگی محبوبیت یافته‌اند.انتخاب این مدل فرش برای دکوراسیون سنتی بسیار کارآمد و زیبا است.

فرش ماشینی

فرش ماشینی مدرن

در دکوراسیون‌‎های امروزی فرش‌های مدرن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و طرفداران بسیاری دارد؛ در طراحی این فرش‌ها از نقش‌های سنتی مانند ترنج یا گل استفاده نمی‌شود و به عبارت دیگر ظاهر ساده‌تر و در مقایسه با فرش‌های کلاسیک ضخامت کم‌تری دارند؛ این سبک فرش‌های برای خانه‌هایی که به سبک دکوراسیون آن‌ها مردن است می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در خرید این فرش به آن توجه داشت، جنس الیاف و میزان انعطاف­پذیری آن است؛ به همین منظور اگر قصد خرید فرش مدرن دارید، جنس اکریلیک به­ عنوان مقاوم‌­ترین الیاف در میان فرش‌­های مدرن شناخته می­‌شود و برای مکان­‌های پررفت‌وآمد، کاربرد دارد.

فرش ماشینی

فرش با طراحی ساده و هندسی

استفاده از این سبک فرش ماشینی برای خانه‌هایی که نور بسیار و چیدمان ساده‌ای دارد، مناسب است؛ چرا که این طرح فرش‌ها در عین سادگی فضای خانه را بسیار لوکس نسان می‌دهند و برای افرادی که به مکان‌های آرام علاقه دارند، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…