دریاچه ولشت، نگین فیروزه‌ای کلاردشت

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مازندران زیبایی‌های حیرت‌انگیز بسیاری دارد؛ اما بعضی از جاذبه‌های آن، چنان فریبنده هستند که امکان ندارد به آنجا سفر کنید و تا ابد ذهن و جان شما را درگیر نکنند.
دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از رویایی‌ترین جاهای دیدنی مازندران است که با قرار گرفتن در ارتفاع 935 متری جزو ده دریاچه آب شیرین کشور است. دلتامگ در این مقاله سفری به ارتفاعات کلاردشت خواهد داشت، با ما همراه باشید.

دریاچه ولشت، زیبای پنهان در دل کوهستان

در میانه سه شهر زیبا و ییلاقی مازندران و در دل کوه‌های سربه‌فلک کشیده منطقه تخت سلیمان دریاچه‌ای فیروزه‌ای مخفی شده که زیبایی بی‌حدش با روح و روان گردشگران بازی می‌کند. موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد این دریاچه سبب شده پناهگاه امنی برای گونه‌های نادر پرندگان و آبزیان باشد. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری سبب شده که اینجا به یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت تبدیل شود.

دریاچه ولشت، زیبای پنهان در دل کوهستان

امکانات رفاهی دریاچه ولشت چیست؟

از سال 1383 که این منطقه به‌عنوان یک تفرجگاه ایده آل شناخته شد، به‌سرعت امکانات خدماتی و رفاهی مناسبی نیز برای آن ساخته شد. کافه، رستوران، اسکله رستوران با موسیقی زنده، سوئیت‌های اقامتی، کمپینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، ورزش‌های آبی، زمین والیبال در کنار دریاچه، بوفه و سوپرمارکت از جمله امکاناتی هستند که برای این تفرجگاه زیبا و رویایی در نظر گرفته شده‌اند.

در کنار این امکانات فعالیت‌های ورزشی و آبی نیز در این منطقه وجود دارد که شامل قایق‌سواری، بیگ بال، موز، شاتل و جت اسکی حتی برای کودکان است. بازدید از اسکله رستوران این دریاچه با اجرای موسیقی زنده آن نیز برای گردشگران رایگان است. ماهیگیری و شنا نیز از تفریحات محبوب گردشگران در این منطقه است. اگر قصد شنا دارید باید بدانید که عمق دریاچه ولشت 28 متر است.

مطلب پیشنهادی:  رویایی‌ترین منظره پاییزی را در دریاچه شورمست ببینید

امکانات رفاهی دریاچه ولشت چیست؟

آیا امکان اقامت در دریاچه ولشت وجود دارد؟

بله! اگر دلتان می‌خواهد یک شب رویایی و اقامت منحصربه‌فرد داشته باشید، بهتر است گزینه شب شناور را انتخاب کنید. این‌گونه می‌توانید با کرایه شناور مخصوص شب را در میان دریاچه بگذرانید. همچنین امکان چادر زدن و کمپ برپا کردن در نزدیکی دریاچه و جنگل اطراف دریاچه نیز وجود دارد؛ اما برای آن باید هزینه بپردازید. با این حال اگر دلتان یک اقامت راحت می‌خواهد می‌توانید در کلاردشت یک هتل لوکس را اجاره کنید یا با اجاره کلبه چوبی دریاچه ولشت یک شب عالی را سپری کنید.

آیا امکان اقامت در دریاچه ولشت وجود دارد؟

چگونه به دریاچه ولشت برویم؟

پس از خروج از چالوس به سمت تهران باید 23 کیلومتر را پشت سر بگذارید، پل کجور را رد کنید تا به 3 کیلومتری مرزن‌آباد برسید. از آنجا باید از مسیر یک جاده پرپیچ‌وخم در میان جنگل عبور کنید تا به روستای سنار برسید. از روستای سنار تا دریاچه نیز تنها 5 کیلومتر فاصله دارید. اگر از سمت تهران حرکت می‌کنید باید دوآب را رد کرده و قبل از مرزن‌آباد وارد مسیر فرعی که به سمت روستای ولشت می‌رود، شوید. فاصله تهران تا دریاچه ولشت حدود 180 کیلومتر است که تقریبا 4 ساعت طول می‌کشد.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 2:05 ق.ظ

    اینجا را دیده ام جای بسیارزیبایی است

    پاسخ

  2. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 4:24 ب.ظ

    کرمانی هستم چندین به دریاچه ولشت رفتم که بسیار باصفا ولذت بخش است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…