رویایی‌ترین منظره پاییزی را در دریاچه شورمست ببینید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه‌ها مکان‌هایی مملو از آرامش و زیبایی هستند. ایران ما پر از دریاچه‌هایی است که با زیبایی خود همه را جادو می‌کنند. دریاچه شورمست یکی از این دریاچه‌های زیبای ایران است.
دریاچه شورمست

یکی از دنج‌ترین مکان‌های روی زمین که هرکسی در آنجا می‌تواند به آرامش روحی و جسمی برسد، دریاچه‌ها هستند. دریاچه‌هایی که در دل جنگل‌ها شکل گرفته‌اند، بهترین مکان‌ها برای یافتن آرامش هستند. صدای وزش نسیم ملایم در میان شاخ‌وبرگ درختان، صدای آرامش‌بخش آب، صدای آواز پرندگان روح انسان خسته امروزی را با طبیعت پیوند می‌زنند. یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران که انعکاس نور خورشید پاییزی بر سطح آن آرامشی وصف‌ناشدنی را به شما تزریق می‌کند، دریاچه شورمست است. همراه دلتامگ با این دریاچه بیشتر آشنا شوید.

دریاچه شورمست کجاست؟

این دریاچه تنها دریاچه طبیعی شهرستان سوادکوه است که 5 متر عمق و حدود 15 هزار مترمربع وسعت دارد. این دریاچه در 6 کیلومتری غرب شهر پل سفید واقع شده و یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه محسوب می‌شود. این دریاچه در فاصله 940 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

طبیعت دریاچه شورمست

امکانات دریاچه شورمست

از آنجایی که این دریاچه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال کشور محسوب می‌شود، امکانات رفاهی و اقامتی بسیاری برای آن در نظر گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به:

  • اتاق‌های کوچک در کنار دریاچه
  • زدن چادر و اقامت در کنار دریاچه
  • وجود دکه فروش تنقلات و خواربار
  • سرویس بهداشتی
  • نیروی انتظامی
  • محل وسیع برای پارک خودرو
  • جانوران آبزی در دریاچه شورمست
  • تجربه قایق‌سواری
  • محل مناسب برای دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

جالب است بدانید که ماهیگیری در این دریاچه آزاد است؛ اما شناکردن در آن ممنوع است. پس اگر به قصد شناکردن به این دریاچه سفر می‌کنید، بهتر است مکان دیگری را انتخاب کنید یا از شناکردن در آن منصرف شوید. همچنین پارک جنگلی دریاچه شورمست یکی از زیباترین پارک‌های سوادکوه است که در پاییز چهره‌ای بسیار زیبا و متفاوت به خود می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  تنها مجسمه 2000 هزار ساله ایران را در این غار ببینید!

دریاچه شورمست سوادکوه

فاصله تهران تا دریاچه شورمست

فاصله این دریاچه از تهران حدود 200 کیلومتر است. جالب است بدانید که این دریاچه که در شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده و از تهران از سمت جاده فیروزکوه می‌توان به آن رسید، در واقع دروازه ورود به مازندران محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به دریاچه

از تهران و از طریق جاده فیروزکوه به سمت پردیس و دماوند حرکت کنید. به فیروزکوه که رسیدید و پل ورسک را که پشت سر گذاشتید تابلویی در مقابلتان سبز می‌شود که به سمت دریاچه شورمست شما را هدایت می‌کند. راهی کوهستانی با شیب تند پیشرو دارید. درست است که از اینجا به بعد مسیر اندکی سخت می‌شود؛ اما زیبایی‌های آن به تمام سختی‌هایش می‌ارزد. 20 تا 30 کیلومتر که این جاده را طی کنید، به دریاچه خواهید رسید.

فصل پاییز

سخن پایانی

این دریاچه در همه فصل‌ها زیبایی‌های خاص خودش را دارد؛ اما بهترین فصل دریاچه شورمست، فصل پاییز است. در فصل پاییز با رنگارنگ شدن طبیعت، این دریاچه نیز رنگی تازه به خود می‌گیرد. در واقع هرچه از زیبایی این دریاچه در فصل پاییز گفته باشیم بازهم کم است. اگر می‌خواهید سفری رویایی در پاییز داشته باشید، این دریاچه را در این فصل از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…