جذاب‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت در پاییز

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاهای دیدنی کلاردشت نگین زیبا و بی‌همتای استان مازندران جزء محبوب‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری کشور هستند. سفر به شمال ایران بدون دیدن کلاردشت لطف آن‌چنانی ندارد.
جاهای دیدنی کلاردشت

جاهای دیدنی کلاردشت همچون نگینی بر پیشانی استان مازندران می‌درخشند؛ چنان‌که هر گردشگری با دیدن زیبایی‌های این منطقه دهان به ستایش خالق هستی می‌گشاید. منطقه‌ای کوهستانی با رویایی‌ترین مناظر طبیعی را تصور کنید که آب‌وهوای خنک و مطلوب آن روح شما را نوازش می‌دهد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران است. همراه دلتامگ به یکی از زیباترین شهرهای مازندران سفر کنید.

جاهای دیدنی کلاردشت به عباس آباد

جاده کلاردشت به عباس آباد بدون شک یکی از رویایی‌ترین جاده‌های کشور است که با گذشتن از میان جنگل‌های چند میلیون‌ساله هیرکانی شمال، فضایی شگفت‌انگیز را خلق کرده است. سفر به این جاده تنها زیبایی ندارد؛ بلکه مملو از خوراکی‌های جنگلی خوشمزه است. تنها کافی است برای چند دقیقه ماشین خود را پارک کرده و در میان درختان قدم بزنید تا به‌راحتی بتوانید از ازگیل، ولیک، انار، عشقه، تمشک و آلوچه (گوجه وحشی) میل کنید و لذت ببرید. سفر به این جاده آن‌قدر هیجان‌انگیز است که بدون شک بارها و بارها به آن بازخواهید گشت.

طبیعت کلاردشت

بهترین جای کلاردشت کجاست؟

این سوالی است که پاسخ به آن ممکن است اندکی دشوار باشد! بهترین جای کلاردشت از چه نظر کجاست؟ بهترین جای دیدنی آن کجاست؟ بهترین جای تاریخی آن کجاست یا بهترین جاذبه طبیعی آن کجاست؟

از آنجایی که نام کلاردشت برای خیلی‌ها تنها با مناظر طبیعی آن گره‌خورده، شاید کمتر کسی با مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی این شهر آشنایی داشته باشد. بهترین جای تاریخی کلاردشت کاخ اجابت است. کاخی که در دوره سلطنت پهلوی در روستایی به نام اجابت ساخته شد. تزیینات و گچ‌بری‌های زیبای این کاخ به سبک اروپایی اجرا شده‌اند و نمایی فوق‌العاده زیبا به کاخی که مشرف بر منطقه کلاردشت است، بخشیده‌اند.

حیاطی مملو از درختان سرسبز کاج و سرو، اتاق‌هایی زیبا با لوسترهایی نفیس و گران‌قیمت و چشم‌اندازهای فوق‌العاده سالن‌های این کاخ از ویژگی‌های منحصربه‌فرد استراحتگاه شاه پهلوی است.

علم‌کوه از جاهای دیدنی کلاردشت در بهار

بعد از کوه دماوند بلندترین قله ایران متعلق به علم‌کوه است که در منطقه تخت سلیمان و در شهرستان کلاردشت جاگرفته است. اگر به کوهنوردی علاقه دارید بدون شک بالارفتن از قله این کوه در فصل بهار و دیدن طلوع خورشید از لابه‌لای کوه‌های سر به فلک کشیده رشته‌کوه البرز بدون شک روح تازه‌ای به شما خواهد بخشید.

مطلب پیشنهادی:  قلعه جنی کیش، مکانی که هرکس به آن وارد شود می‌میرد!

دریاچه ولشت از جاهای دیدنی کلاردشت در زمستان

لابد فکر می‌کنید؛ چون در زمستان همه‌جا یخ می‌زند و سرسبزی طبیعت جایش را به برف و سرما و یخ‌بندان می‌دهد پس طبیعت هم دیگر جذابیتی ندارد. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم دریاچه ولشت در کلاردشت تمام تصورات شما را برهم خواهد زد. از آنجایی که دمای این دریاچه با منطقه ییلاقی کلاردشت متفاوت است می‌تواند خالق زیباترین منظره زمستانی‌ای باشد که در عمرتان دیده‌اید.

این دریاچه 935 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. دریاچه ولشت در شمال شرق شهرستان کلاردشت و جنوب غربی چالوس در کیلومتر 25 جاده چالوس و دوازده کیلومتری مرزن آباد واقع شده است. ولشت یکی از دریاچه‌های آب شیرین ایران است که در آن می‌توانید انواع اردک‌ماهی، ماهی کولی، مار آبی و قورباغه ببینید.

چشم اندازی زیبای دریاچه ولشت

جنگل آزو از جاهای دیدنی کلاردشت در پاییز

پاییز یکی از زیباترین فصل‌های خداست که رنگ‌های گرم و روح‌بخش آن چشمان هر بیننده‌ای را نوازش خواهد کرد. قدم‌زدن در میان جنگل‌های چند میلیون‌ساله هیرکانی با برگ‌های زرد و قرمز و نارنجی که یادآور زیبایی تمام‌عیار خلقت هستند بدون شک جذابیت خاصی برای هر گردشگری دارد. جنگل آزو یکی از زیباترین مناطق دیدنی کلاردشت است که سفر به آن یکی از خاطره‌انگیز‌ترین سفرهای شما خواهد شد.

سخن آخر

جنگل مجل، دریاچه حصار چال، آبشار اکاپل، منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه، مرداب دیوک، مازیچال و آبشار زیبای هریجان از دیگر جاهای دیدنی کلاردشت هستند. سفر به کلاردشت در هر فصلی از سال زیبایی و جذابیت خود را دارد؛ اما پاییز، پادشاه فصل‌ها در این منطقه چنان خودنمایی می‌کند که تصویر مناظر آن تا ابد در ذهن هر بیننده‌ای نقش می‌بندد.

تعداد کلمات مطلب: 631

یک نظر

  1. وحید

    11 مهر 1402 در 0:52 ق.ظ

    کلاردشت واقعا بی نظیره❤️

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دشت شقایق کالپوش

    یاقوت سرخ ایران در بهار

    دشت شقایق کالپوش را دیده‌اید؟ دشت گل‌ها، یا مراتع گل‌ها، مناطقی هستند که در فصل بهار و تاب…
  • شهر بهارنارنج

    شهر بهارنارنج ایران کجاست؟

    شهر بهارنارنج ایران را می‌شناسید؟ بهارنارنج یا شکوفه نارنج گل‌هایی هستند که از درخت نارنج …
  • شهر آلبالو ایران

    شهر آلبالو ایران کجاست؟

    شهر آلبالو ایران را می‌شناسید؟ ایران یکی از غنی‌ترین کشورها از نظر تولید میوه‌های خوشمزه ا…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

یاقوت سرخ ایران در بهار

دشت شقایق کالپوش را دیده‌اید؟ دشت گل‌ها، یا مراتع گل‌ها، مناطقی هستند که در فصل بهار و تاب…