دریافت پرینت مکالمات همسر چه شرایطی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی تصمیم به ازدواج است که افراد معمولا برای آرامش خود اقدام به این کار می‌کنند اما گاهی در این راه دچار مشکل می‌شوند.
دریافت پرینت مکالمات همسر

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند آن است که دریافت پرینت مکالمات همسر چه شرایطی داشته و آیا امکان‌پذیر است یا خیر؟ همراه دلتامگ باشید تا به شما پاسخ این سوالات را بدهیم.

آیا شوهر می‌تواند پرینت خط زنش را بگیرد؟

صاحب و مالک سیم‌کارت می‌تواند به‌راحتی از تماس‌های خود که با دیگران داشته است پرینت بگیرد البته این گزارش‌ها مربوط به جزئیاتی از جمله، تماس‌ها، پیام‌ها و زمان و شماره مخاطب است و متن پیام‌ها در اختیار وی قرار نمی‌گیرد.

با توجه به ماده 104 قانون گرفتن گزارش خط تلفن اشخاص تنها به دستور قاضی پرونده میسر شده و در این شرایط است که قاضی مربوطه با مرکز حفاظت و اطلاعاتت قوه قضاییه مکاتبه کرده و موضوع پرونده را برای مرکز بیان می‌کند. با صدور مجوز می‌‌تواند به پرینت پیام‌ها و تماس‌های ورودی و خروجی خط تلفن دیگری دست پیدا کرده در غیر این صورت دریافت پرینت مکالمات همسر و امثال آن کار غیرقانونی بوده و جرم به‌حساب می‌آید.آیا شوهر می‌تواند پرینت خط زنش را بگیرد؟

قاضی در چه صورت دستور پرینت می‌دهد؟

اجازه دسترسی پیداکردن به تماس‌ها و پیام‌ها تنها از طریق دادگاه و قاضی امکان‌پذیر بوده و درخواست‌کننده می‌تواند مدت‌زمان گرفتن ریز مکالمات را به دادگاه اعلام کند و قاضی تأییدیه را بدهد و روند کار به این صورت انجام شود.

برای این کار در ابتدا به یکی از  دفاتر مجاز اپراتوری که به آن خط سرویس می‌دهد مراجعه و تقاضا و دلایل موجه خود را اعلام و ثبت می‌کند؛ متعاقباً این درخواست به قاضی مربوطه داده می‌شود پس از این مرحله متقاضی به دادگاه مراجعه می‌نماید.

آیا امکان دریافت پرینت مکالمات همسر وجود دارد؟

همان‌طور که در بالا بیان کردیم شک به همسر و دریافت پرینت مکالمات همسر بدون اجازه از سوی دادگاه ممکن نبوده و این کار غیرقانونی است؛ بنابراین برای گرفتن این مورد باید از طریق دادگاه مجوزهای لازم گرفته شود و با دلایلی که قاضی می‌پذیرد (مانند رابطه نامشروع) اقدام کرد.

مطلب پیشنهادی:  تفاوت پلاک ثبتی و تفکیکی

حالا شخصی که متأهل بوده اگر رابطه پیامکی با فرد دیگری داشته باشد چنانچه شوهر به دادگاه شکایت کرده و ادعای رابطه نامشروع همسرش را عنوان کند، قاضی مجوز دریافت پرینت مکالمات همسر را طی مراحل قانونی صادر می‌کند.

آیا امکان دریافت پرینت مکالمات همسر وجود دارد؟

لازم به ذکر است که می‌توان مدت‌زمان پرینت را تعیین کرد به‌عنوان‌مثال مکالمات و پیام‌های 3 یا 6 ماه گذشته شخص را درخواست کرد. همسر می‌تواند در محضر دادگاه رابطه نامشروع غیر از زنا را عنوان کرده که دلیل جرم، پیامک‌ها است و از قاضی درخواست رسیدگی به محتویات پیام‌ها را دهد.

اگر اطلاعات در سیستم‌های الکترونیکی مانند گوشی همراه یا رایانه شخصی باشد قاضی دستور ضبط و توقیف آنها را صادر کرده، سپس با حضور متهم به بررسی محتوای موردنظر اقدام می‌کند.

ذکر این نکته ضروری است که اگر به مکالمات تلفنی، قدم‌زدن و صحبت‌کردن و… همسرتان شک کردید و ادعای غیرواقعی در خصوص رابطه جنسی و تهدید به آبروریزی کنید، این مورد از مصادیق افترا بوده و می‌توان قانوناً ادعای حیثیت کند؛ بنابراین در صورت شک داشتن در چنین مواردی قبل از هر اقدامی همه جوانب را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…