قشم یا چابهار؟ سفر به کدام‌یک بهتر است؟

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این روزهای سرد زمستانی که برف چهره ایران را سفیدپوش کرده است، سفر به جنوب می‌تواند یخ‌های شما را آب کند! جنوب ایران همیشه جزو مقاصد محبوب گردشگران در فصل‌های سرد سال بوده است.
قشم یا چابهار

قشم یا چابهار دو شهر جزیره‌ای و بندری‌ که هر کدام در یک استان جدا افتاده‌اند؛ اما زیبایی‌های آن‌ها گردشگران را در هر شرایطی مجذوب می‌کند. با این‌حال اگر بخواهید یک سفر به جنوب داشته باشید، کدام را انتخاب می‌کنید؟ این دو جواهر جنوب ایران را از زوایای مختلفی می‌توان مورد بررسی قرار داد. با دلتامگ همراه شوید.

سواحل کدام‌یک زیباتر است؟ قشم یا چابهار؟

به دنبال سواحل بکر هستید؟ پس قطعا چابهار انتخاب بهتری است؛ اما سواحل قشم نیز در برخی نقاط بسیار زیبا و دست نخورده باقی مانده‌اند. با این حال بازهم اگر سواحل تمیزتری را می‌خواهید باید چابهار را انتخاب کنید چون حجم مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند بسیار کمتر از قشم است.

سواحل کدام‌یک زیباتر است؟ قشم یا چابهار؟ دلتامگ

غذا و اقامت در قشم و چابهار چه تفاوت‌هایی دارد؟

در قشم اقامت کنیم یا چابهار؟ در واقع در هر دوی این شهرهای می‌توانید اقامتگاه‌های مختلفی را پیدا کنید. چه یک هتل لوکس پنج ستاره بخواهید چه یک اقامتگاه بومگردی در هر دو شهر می‌توانید این‌ها را بیابید؛ اما تنوع هتل‌های لوکس در قشم بیشتر از چابهار است. همچنین در هر دو شهر انواع رستوران‌ها با غذاهای محلی و دریایی و طبخ فوق‌العاده پیدا می‌شود؛ اما تعداد آن‌ها در قشم بیشتر است.

غذا و اقامت در قشم و چابهار چه تفاوت‌هایی دارد؟ دلتامگ

امکانات کدام‌یک بهتر است؟ قشم یا چابهار؟

از آنجایی که قشم بیشتر در کانون توجه مردم قرار گرفته پس به طبع دارای امکانات بیشتری نسبت به چابهار است. همچنین در بازارهای قشم چیزهای بهتری پیدا خواهید کرد پس اگر هدفتان از سفر خرید است، بهتر است قشم را انتخاب کنید. چابهار به طور کلی توجه کمتری دریافت کرده و در برخی نقاط دسترسی به رستوران یا فروشگاه مواد غذایی نخواهید داشت.

امکانات کدام‌یک بهتر است؟ قشم یا چابهار؟ دلتامگ

دسترسی به قشم راحت‌تر است یا چابهار؟

اگر بیم قشم یا چابهار همچنان مردد هستید پس باید به نکات دیگری توجه کنید. قشم یک جزیره است و دسترسی زمینی ندارد. برای رسیدن به این جزیره اول باید به بندرعباس بروید و سپس از آنجا با لنج به این جزیره سفر کنید. چابهار فرودگاه ندارد؛ اما دسترسی زمینی به این شهر بسیار راحت است. می‌توانید به فرودگاه کنارک بروید و باقی مسیر را که تنها 50 دقیقه طول می‌کشد با تاکسی بروید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ نکته مهم برای آرایش در زمستان که شما را جذاب‌تر می‌کند

کدام جذاب‌تر است؟ جاذبه‌های گردشگری قشم یا چابهار؟

این دیگر به سلیقه شما بستگی دارد که چه جاذبه‌هایی برای شما محبوب‌تر هستند. به‌طورکلی از جاذبه‌های قشم می‌توان به غار نمکدان، تنگه چاهکوه، دره ستارگان، جزایر ناز، جنگل حرا، روستای لافت و روستای شیب دراز اشاره نمود.

جاذبه‌های گردشگری چابهار نیز شامل ساختمان تلگراف‌خانه، قدمگاه خضر، آرامگاه سید غلام رسول، محوطه باستانی دمب کوه، گورستان باستانی دشتیاری و دهکده تیس، خلیج گواتر، سواحل شنی خلیج عمان و حتی پدیده موج فشان می‌شود.

جاذبه های قشم دلتامگ

آب و هوای قشم بهتر است یا چابهار؟

شاید فکر کنید که چون چابهار و قشم فاصله چندانی با هم ندارند پس حتما آب و هوای یکسانی دارند؛ اما اینطور نیست. قشم آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و بهترین زمان برای سفر به این جزیره فصل بهار و زمستان است.  تابستان‌ها آب و هوای قشم گرم و طاقت‌فرسا می‌شود و به همین دلیل تعداد گردشگرانی که قشم را برای سفر در این فصل انتخاب می‌کنند به شدت پایین می‌آید. چابهار در مقایسه با قشم در تمام فصول سال آب و هوای معتدل و بهاری دارد. گرمترین دمای این شهر بندری 36 درجه و خنک‌ترین دمای آن 10 درجه سانتیگراد است.

بازارهای قشم دلتامگ

سخن پایانی

قشم یا چابهار؟ ما تلاش کردیم که از چند جنبه مختلف این دو مقصد گردشگری محبوب را بررسی کنیم. عجایب هفتگانه قشم این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و در مقابل ساحل درک نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های جنوب کشور در چابهار است که زیبایی آن هرکسی را جادو می‌کند.

3 دیدگاه

  1. مرد آلفا

    23 بهمن 1402 در 8:25 ب.ظ

    فقط قشم

    پاسخ

  2. زینب پروانه

    24 بهمن 1402 در 9:18 ق.ظ

    دوست عزیزم بسیار سپاسگزارم از نظر و راهنمایی شما. مطالبی که گفتین بسیار عالی هست و ممنونم که مارو هم راهنمایی کردید. 🌹

    پاسخ

  3. همراه با شما

    11 فروردین 1403 در 9:12 ب.ظ

    زیبا و برای مسافرت عالی توی این فصل

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…