آیا می‌دانید رومی ها و یونانیان باستان هیچ‌وقت آلزایمر نمی‌گرفتند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فراموشی و آلزایمر بیماری‌ای است که این روزها در میان مردم بسیاری دیده می‌شود. با این حال آیا می‌دانستید که این بیماری در 2000 تا 2500 سال پیش وجود نداشته است.
رومی ها و یونانیان باستان

جالب است بدانید که در میان رومی ها و یونانیان باستان چیزی به نام فراموشی یا بیماری‌ای که امروزه آن را با نام آلزایمر می‌شناسند وجود نداشته است؛ اما چیزی که محققان را شوکه کرده این است که چگونه چنین چیزی ممکن است؟ با دلتامگ همراه باشید.

چرا رومی ها و یونانیان باستان فراموشی نمی‌گرفتند؟

تحقیقات باستان‌شناسان نشان داده که در روم باستان مردم به انواع روش‌ها و حقه‌های متفاوت متوسل می‌شدند تا حافظه خود را تقویت کنند. استفاده از کتاب بلاغت و هرنیوم یکی از معروف‌ترین روش‌ها برای تقویت حافظه بوده است.

کتاب بلاغت و هرنیوم اثر کیست؟

این کتاب به‌عنوان اثری از سیسرو (مارکوس تالیوس، ۱۰۶ تا ۴۳ ق. م) شناخته می‌شود که حقوقدان، سیاستمدار و فیلسوفی رومی بوده است؛ اما برخی نیز باور دارند که کتاب نوشته یک پزشک ناشناس است. این کتاب به‌عنوان مهم‌ترین اثر در زمینه بلاغت در دوران قرون وسطا و رنسانس شناخته می‌شود.

چرا رومی ها و یونانیان باستان فراموشی نمی‌گرفتند؟

آیا هیچ اثری از آلزایمر در میان رومی ها و یونانیان باستان وجود ندارد؟

شواهد نشان می‌دهند که رومی ها و یونانیان باستان حداقل تا سن 60 سالگی از سلامت کامل عقلانی و جسمانی برخوردار بوده‌اند. این در حالی است که تنها 4 مورد زوال عقل در متون و اسناد باستانی درباره این سرزمین‌ها کشف شده است! با این وجود باز هم دانشمندان معتقدند که این زوال عقل‌ها لزوما آلزایمر نبوده است.

مطلب پیشنهادی:  در یک چشم به هم زدن خوش‌تیپ‌تر شوید

چه بیماری‌هایی در دوران باستان وجود داشته است؟

ناشنوایی، سرگیجه و اختلالات هضم جزو آن دسته از بیماری‌هایی بوده که در میان رومی ها و یونانیان باستان بسیار رایج بوده است. این‌ها را می‌توان در نوشته‌های بقراط و پیروانش به‌وضوح یافت. جالب است بدانید که در میان افراد مشهور تنها یک مورد آن‌هم سناتور و سخنور معروف، والریوس مسالا کوروینوس اشاره شده که در پیری نام خودش را فراموش کرده بوده است.

پس چرا فراموشی در دنیای مدرن تا این حد رایج شده است؟

پس چرا فراموشی در دنیای مدرن تا این حد رایج شده است؟

بسیاری از دانشمندان باور دارند که شیوع گسترده فراموشی در دنیای امروز ناشی از محیط‌زیست و سبک زندگی امروزی و مدرن است. آن‌ها معتقدند که آلودگی و نوروتوکسین جزو عواملی هستند که باعث فراموشی در دنیای مدرن شده‌اند. جالب است بدانید که این بار نه در میان رومی ها و یونانیان باستان؛ بلکه در یک قبیله بومی در بولیوی که در جنگل زندگی می‌کنند تنها یک درصد فراموشی ثبت شده است! به همین دلیل دانشمندان هشدار داده‌اند که محیط‌زیست و سبک زندگی مدرن خطر بزرگی برای مغز انسان محسوب می‌شوند و باعث ممکن است باعث فراموشی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…