کود مناسب برای رشد انفجاری انواع گل آپارتمانی

0
16
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید تمام گیاهانی که در خانه نگهداری می‌کنید شاداب و پرپشت باشند، لازم است که از کود مخصوص به هر گیاه برای آن استفاده کنید.
انواع گل آپارتمانی

قرار دادن گل و گیاه در محیط خانه خصوصا آپارتمان که از فضای حیاط محروم هستند، باعث می‌شود حال و هوای تازه‌ای به محیط ببخشد؛ اما این حس خوب زمانی ایجاد می‌شود که گیاهان آپارتمانی ما شاداب باشند؛ یکی از عواملی که باعث شادابی گلهای آپارتمانی می‌شود، انتخاب مناسب کود و نحوه درست کوددهی است؛ به همین منظور امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم کود مناسب برای انواع گل آپارتمانی را به شما معرفی کنیم.

کود مناسب برای انواع گل آپارتمانی

انتخاب کود برای رشد سریع گیاه اهمیت بسیاری دارد؛ اما به شرط آنکه بدانید از چه نوع کودی برای گیاه استفاده کنید؛ چرا که هر گیاه کود مخصوص به خود را دارد؛ در ادامه ما کود مناسب برای 4 گل اپارتمانی را به شما معرفی می‌کنیم که در بین مردم بسیار محبوب است و جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم به شمار می‌آیند.

بهترین خاک و کود برای پتوس

یکی از بهترین کودها برای رشد انفجاری پتوس، کود سه بیست است؛ این کود جزو کودهای همگن است که از عناصری چون نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) تشکیل شده است؛ کود سه بیست برای پتوس، ارزش غذایی بالایی دارد؛ بنابراین اگر دنبال کود برای پهن شدن برگ پتوس هستید، سه بیست را خریداری کنید؛ فسفری که در این کود وجود دارد برای رشد ریشه بسیار مناسب است و به افزایش برگ در گیاهان کمک می‌کند.

مهم‍‌‌ترین نکته‌ای که باید هنگام کوددهی انواع گل آپارتمانی به آن توجه داشت، مقدار و زمان کوددهی است؛ برای مثال پتوس جزو بهترین گلهای آپارتمانی است که در مقایسه با گیاهان دیگر به مقدار کمی کود نیاز دارد؛ سرعت رشد پتوس در فصل سرما بسیار کند می‌شود در نتیجه نیاز به کود ندارد؛ اما بهترین زمان کوددهی به گل آپارتمانی فصل رشد گیاه یعنی همان بهار و تابستان است.

انواع گل آپارتمانی

بهترین کود برای زاموفیلیا کدام است؟

زاموفیلیا جزو گیاهان آپارتمانی لوکس است که دکوراسیون خانه را بسیار زیباتر می‌کند؛ این گیاه مقاومت بسیار بالایی دارد و به راحتی خود را با شرایط محیط وقف می‌دهد؛ اما برای رشد سریع و ایجاد جوانه‌های بیشتر، لازم است که از کود مناسب برای گیاه استفاده کنید؛ کود مناسب برای این گیاه ۱۰ ۵۲ ۱۰ است که میزان فسفر، روی و آهن بالایی دارد.

مطلب پیشنهادی:  ۵ دلیل برای خوردن خرمالو در پاییز

مقدار کود آهن برای زاموفیلیا بسیار مهم است و باعث می‌شود که گیاه در مدت زمان کمی رشد چشم‌گیری داشته باشد؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در انتخاب کود هنگام خرید گل آپارتمانی به آن توجه داشت این است که از کود سه بیست برای زاموفیلیا استفاده نکنید؛ بهترین زمان کوددهی به زاموفیلیا به این صورت است که شش ماه اول سال ماهی یکبار و در فصل‌های سرد سال دو ماه یکبار به آن کود دهید.

انواع گل آپارتمانی

کو‌د مناسب برای آگلونما

آگلونما جزو زیباترین گلهای آپارتمانی است و به کودی نیاز دارد که مواد تشکیل دهنده آن متعادل باشد؛ بهترین کود برای رشد انفجاری آگلونما  NPK است؛ برای سلامت انواع گل آپارتمانی بهتر است که کود را در آب رقیق کرده و هنگام آبیاری به گیاه بدهید؛ توجه داشته باشید که کود نباید با برگ گیاه در ارتباط باشد، در غیر این صورت باعث سوختگی برگ می‌شود؛

آگلونما نیز مانند انواع گل آپارتمانی باید هنگامی کوددهی شود، که گیاه در حال رشد است مانند فصل بهار و تابستان؛ چرا که با شروع فصل سرما رشد گیاه کند می‌شود و نه تنها به کود نیاز ندارد، بلکه کوددهی باعث آسیب رسیدن به گیاه می‌شود. بهترین زمان برای کوددهی به آلگونما هر 4 تا 6 هفته یکبار است.

انواع گل آپارتمانی

 کود مناسب شفلرا

شفلرا نیز مانند انواع گل آپارتمانی به کودی نیاز دارد که مقدار آهن در آن بیشتر باشد؛ علاوه بر آن کود باید دارای ازت، پتاسیم، روی، فسفر، آهن، نیتروژن، کلسیم نیز باشد تا بتواند نیاز غذایی گیاه را برطرف کند. بهترین کود برای این گیاه سه بیست است و بهتر است هر ماه برای دفع آفات، گیاه را کوددهی کنید.

تعداد کلمات مطلب: 632

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …