دریای مرده؛ مکانی که به محض خروج از آن می‌میرید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال نام دریای مرده را شنیده‌اید؟ دریایی که خودش مرده؛ اما اجازه مردن به هیچ جانداری را در خود نمی‌دهد؟! بااین‌حال به‌محض خروج از آن امکان مردن شما بسیار است! دریای مرده یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای یهودیان است که در آن اتفاقات بزرگ تاریخی رقم خورده است!
دریای مرده

دریای مرده یکی از معروف‌ترین دریاها در طول تاریخ که حتی قرآن از آن بانام بحرالمیت نیز اسم می‌برد. این دریا یکی از عجیب‌ترین آب‌های جهان است که هیچ‌کس در آن غرق نمی‌شود. همراه دلتامگ با این دریای عجیب بیشتر آشنا شوید.

چه چیزی دریای مرده را تا این حد عجیب کرده است؟

چه چیزی دریای مرده را تا این حد عجیب کرده است؟

ویژگی‌ها و خواص شیمیایی بحرالمیت باعث خاص و عجیب شدن آن شده است. این خواص سبب شده‌اند که هیچ جانور و گیاهی نتواند در آن زنده بماند. در حقیقت آب این دریا 8 تا 9 برابر شورتر از آب اقیانوس‌هاست و همین سبب شده که هیچ جانوری در آن زندگی نکند. تنها نوعی ماهی آن‌هم به مدت یک سال در آب این دریا دوام می‌آورد.

هیچکس در دریای مرده غرق نمی شود

از آنجایی که این دریا توسط خشکی احاطه شده و هیچ راهی به آب‌های آزاد ندارد باید گفت که در حقیقت یک دریاچه است. تنها رودی که به آن می‌ریزد رود اردن است و آب تعدادی قنات است. آب این دریاچه مدام در حال تبخیر است با این وجود هیچ‌وقت محو نمی‌شود و همین سبب شده شورترین آب دنیا را داشته باشد.

شوری بیش از حد آب نیز سبب شده که هیچ‌کس در آن غرق نشود و هرکه به آن وارد می‌شود روی آن شناور شود؛ اما این دریاچه دو ویژگی بسیار عجیب دارد. این دریاچه دارای اشکال عجیب و غربی است و برخی پس از شنا در آب آن می‌میرند!

اشکال عجیب دریای مرده چگونه پدید آمده‌اند؟

میزان بالای تبخیر و حجم زیاد نمک سبب شده که بلورهای نمک به یکدیگر بچسبند و اشکال عجیب و غریب را خلق کنند که بعضی از آن‌ها درست مانند قارچ هستند. در برخی مواقع روی سطح دریاچه را کریستال‌های ظریف نمک می‌پوشانند.

مطلب پیشنهادی:  تقویت اعتماد به نفس با ۷ راهکار ساده

اشکال زیبای دریای مرده

 

چرا بعضی‌ها با شنا در این دریاچه می‌میرند؟

دریای مرده دومین مکان خطرناک برای شنا در جهان شناخته می‌شود! بیش از ۲۳۵ ماده معدنی مختلف شامل منگنز، کلسیم، پتاسیم و سولفور در آب این دریاچه وجود دارد. شنا و حرکت در آب دریای مرده بسیار سخت و زمانی که شما در حال تلاش برای حرکت هستید، الکترولیت‌ بدنتان توسط مواد معدنی در حال خالی شدن است. با خالی شدن الکترولیت بدنتان، آسیب شدیدی به کلیه‌هایتان وارد می‌شود و به‌شدت مسموم خواهید شد و در نهایت این عمل ممکن است منجر به مرگ شما شود!

ستون های نمی دریای مرده

دریای مرده کجاست؟

این دریا درست در مکان اتصال اردن، اسرائیل و فلسطین قرار گرفته است. کمی بالاتر از این دریاچه رود اردن جریان دارد. این دریا در واقع دریاچه آب شوری است که 50 کیلومتر طول و 15 کیلومتر عرض دارد. این دریا را به‌عنوان یکی از عجیب ترین مکان های دنیا می‌شناسند که در آن اتفاقات غیرقابل باوری رخ می‌دهد و بسیار خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…