عجیب ترین مکان های دنیا با اتفاق‌های غیر قابل باور + ویدیو

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا مکان‌های عجیب بسیاری وجود دارد که در آن‌ها اتفاقات غیرقابل‌باوری رخ می‌دهد. اتفاقاتی که در عجیب‌ ترین مکان های دنیا رخ می‌دهد گاهی باعث دامن‌زدن به شایعاتی می‌شود که برای آن‌ها هیچ توجیه علمی‌ای وجود ندارد.

 

یکی از عجیب غریب‌ترین سیاره‌ها در جهان بدون شک سیاره زمین است. زمین سیاره‌ای است که عجیب ترین مکان های دنیا را در دل خود جا داده است. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند مورد از این جاهای عجیب دنیا پرداخته، با ما همراه باشید.

کوه رورایما یکی از زیباترین مکان های دنیا

در زمین مکان‌هایی وجود دارد که با دیدن آن‌ها فکر می‌کنید انگار در سیاره دیگری زندگی می‌کنید یا آن منطقه نمی‌تواند بخشی از زمین باشد. در جنوب غربی ونزوئلا کوهی وجود دارد که با ظاهر عجیب خود شایعه‌های بسیاری خلق کرده است. نام این کوه را رورایما نهاده‌اند و شکل و شمایل عجیب آن همراه منظره‌های بی‌نظیر و رویایی‌اش سبب شده که لوکیشن بسیاری از فیلم‌های هالیوود شود.

در بالای این کوه یک اکوسیستم کاملا یونیک وجود دارد و نظیر گیاهان و حیواناتی که در اینجا زندگی می‌کنند را هیچ کجای دیگر نمی‌بینید. آبشارهای بی‌نظیری از بالای این کوه به پایین سرازیر می‌شوند و قدمت کوه رورایما نیز نزدیک به دو میلیارد سال است. این کوه یکی از مرموزترین مکان های جهان است. در میان عجیب ترین مکان های دنیا درهای مرموزی نیز در دنیا وجود دارند که هرگز نباید گشوده شوند.

کوه رورایما از عجایب دنیا

پل آدم یکی از رازآلودترین مکان های دنیا

پل راما سریلانکا یکی از عجیب ترین مکان های دنیاست. در واقع پل آدم یک راه شبیه به پل است که در میان دریا به وجود آمده و جزیره رامسوارام در هندوستان را به جزیره مانار در سریلانکا متصل می‌کند. دانشمندان معتقدند که این راه در واقع یک پل است که به‌وسیله سنگ‌ها و به‌صورت طبیعی به وجود آمده است. بااین‌حال هندی‌ها باور دارند که این راه به‌وسیله راما یکی از شخصیت‌های مقدس آیین هندو و به کمک میمون‌ها ساخته شده است.

افسانه‌های هندی می‌گویند که این راه باید ساخته می‌شده تا راما بتواند به سریلانکا برود و همسر خود را به نام سیتا که دزدیده شده بوده را نجات دهد. قدمت اسناد مربوط به این افسانه به حدود پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد؛ اما نکته عجیب این است که دانشمندان قدمت این راه پل مانند سنگی را نیز پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌دانند.

برخی نیز معتقدند که پل راما بر روی آب ساخته شده بوده و طبق اسناد حتی تا قرن پانزدهم نیز امکان راه‌رفتن روی آن وجود داشته است. اگرچه این پل امروزه از بالا دیده نمی‌شود و بیشتر در عکس‌های ماهواره‌ای مشخص می‌شود؛ اما کشتی‌های برای ردشدن از آن باید این مسیر را دور بزنند. نکته جالب دیگر درباره این پل اسرارآمیز این است که طبق افسانه‌ها پل توسط سنگ‌های شناور ساخته شده بوده و این سنگ‌ها را حتی بعد از گذشت قرن‌های می‌توان در حوالی این منطقه پیدا کرد.

مطلب پیشنهادی:  اعجاب‌انگیزترین جاهای دیدنی هرمزگان از ساحل درخشان تا قلعه فین

پل افسانه ای راما در هند

تپه آهن ربایی یکی از عجیب ترین مکان های دنیا

منطقه لداک یا لداخ در هندوستان یکی از توریست‌پذیرترین مناطق این کشور است که می‌توان نام آن را یکی از عجیب ترین مکان های دنیا که توجیه علمی ندارد گذاشت. جالب‌ترین نکته درباره این منطقه وجود تپه‌ای است که خاصیت آهنربایی دارد. خاصیت آهنربایی این تپه باعث می‌شود که وسایل نقلیه را به سمت خود بکشد. این تپه کاملا با جاذبه مقابله می‌کند و اگر کسی ماشین خود را در آنجا خاموش کند بایستد، ماشین کم‌کم به سمت این تپه کشیده می‌شود. بدون اینکه راننده پایش را روی گاز فشار دهد ماشین او با سرعت پانزده کیلومتر در ساعت به سمت تپه شروع به حرکت می‌کند.

این پدیده یکی از رازآلودترین پدیده‌های دنیاست که باورش برای خیلی‌ها بسیار سخت است. همین امر باعث شده که گردشگران و توریست‌های بسیاری برای دیدن این پدیده عجیب و مرموز راهی این منطقه از هندوستان شوند.

سخن آخر

باز شدن دریا از وسط در ایالت کرالا در هندوستان، کوه کلیموتو در جزیره فلورس در اندونزی و گنج گم شده در آریزونا و دروازه جهنم در ترکمنستان از دیگر مکان‌هایی هستند که در لیست عجیب ترین مکان های دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند. در هریک از این مکان‌ها اتفاقات غیر قابل باوری رخ می‌دهد که معمولا هیچ توجیه علمی تاکنون برای آن‌ها یافت نشده است. رازآلودترین مکان‌های دنیا باعث می‌شوند که هرساله توریست‌های بسیاری راهی این مناطق برای دیدن عجایب خلقت شوند.

تعداد کلمات مطلب: 686

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    13 شهریور 1402 در 4:33 ب.ظ

    جدیدا با کانال شما اسنا شدم مطالب اموزنده بروز شده و همه گونه سلایق هست تشکر لز شما

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 12:11 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…