آیا واقعا باران الماس در راه است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
الماس چیزی است که حتی نامش هم برای خیلی‌ها جذاب است. گران‌ترین بلور روی زمین که برخی برای به دست آوردنش جانشان را داده‌اند؛ حالا آسمانی را تصور کنید که از آن باران الماس می‌بارد!
باران الماس

در دنیا تابه‌حال باران‌های عجیب بسیاری باریده است؛ مانند باران قورباغه، باران ماهی و…؛ اما باران الماس هیچ‌وقت تابه‌حال روی زمین نباریده است! فکر می‌کنید ممکن است روزی روی زمین هم این باران باارزش ببارد؟ دانشمندان معتقدند که چنین بارانی در راه است! با دلتامگ همراه باشید.

خودتان را آماده کنید باران الماس در راه است!

در جهان هستی سیارات زیادی وجود دارند که در آن‌ها باران الماس می‌بارد! به نظر بسیاری از محققان ساخت الماس در سیارات غول‌پیکر، خیلی ساده‌تر از چیزی است که تابه‌حال فکر می‌کرده‌ایم! این یعنی احتمالا بر روی بیش از ۱۹۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی که تاکنون کشف شده‌اند، بارانی از الماس می‌بارد!

خودتان را آماده کنید باران الماس در راه است!

باران الماس چگونه رخ می‌دهد؟

برای اینکه بدانید این باران عجیب و گران‌قیمت چگونه می‌بارد باید به نحوه تشکیل الماس پی ببرید. دانشمندان تا به امروز معتقد بودند که الماس از فشرده شدن کربن در دما و فشار بالا پدید می‌آید؛ اما حالا متوجه شده‌اند که در دمای حدود 2200 درجه سانتی‌گراد و فشاری در حدود 19 گیگا پاسکال نیز می‌توان الماس ساخت!

چرا در نپتون الماس می‌بارد؟

نکته عجیب این است که این فشارها بسیار کمتر از فشارهایی است که در آزمایش‌های قبلی با استفاده از فشرده‌سازی دینامیکی برای تشکیل الماس ضروری بود. جالب است بدانید که این شرایط در فضای داخلی کم‌عمق اورانوس و نپتون وجود دارد!

مطلب پیشنهادی:  6 ایده جذاب برای نورپردازی دیوار حیاط

چرا در نپتون الماس می‌بارد؟

باران الماس در کدام سیاره‌ها می‌بارد؟

بارش الماس در سیاراتی کوچک‌تر از آنچه قبلا پیش‌بینی می‌شد، امکان‌پذیر است. با بررسی حدود ۵۶۰۰ سیاره فراخورشیدی محققان مطمئن شدند که بیش از ۱۹۰۰ سیاره وجود دارد که در آن‌ها امکان بارش بارانی از الماس وجود دارد. نکته عجیب‌تر این است که دانشمندان تابه‌حال امکان بارش بارانی از الماس در اورانوس و نپتون را محتمل می‎‌دانستند؛ اما حالا معتقدند که باران الماس در مشتری و زحل هم می‌بارد و حتی در این سیارات دریاچه‌هایی از الماس وجود دارد! البته اگر دلتان می‌خواهد این باران‌ها را ببینید باید منتظر شوید تا امکان زندگی در سیارات دیگر برایتان فراهم شود.

دریاچه ای از الماس در زحل و مشتری

آیا در زمین هم باران الماس می‌بارد؟

حقیقت این است که حالا ما می‌دانیم که الماس‌ها در اعماقی کمتر از آنچه ما تصور می‌کردیم تشکیل می‌شوند؛ اما جو زمین تا این حد دما و فشار ندارد که بتواند الماس خلق کند! در حال حاضر الماس را تنها در اعماق زمین می‌توانید پیدا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…