تعمیر کابینت فلزی قدیمی در ۵ مرحله

2
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به جای صرف هزینه بالا و تعویض کابینت آشپزخانه، می‌توانید در ۵ مرحله ساده، کابینت فلزی خود را تعویض کنید.
تعمیر کابینت فلزی قدیمی در ۵ مرحله

کابینت‌های فلزی قدیمی هنوز هم قابل استفاده هستند. بنابراین اگر بودجه کافی برای تعویض کابینت آشپزخانه ندارید، به فکر تعمیر آن‌ها باشید. در این مطلب از دلتامگ به تفسیر مراحل تعمیر کابینت فلزی قدیمی را توضیح می‌دهیم.

کابینت فلزی قدیمی را چگونه تعمیر کنیم؟

کابینت‌های قدیمی کثیف و آسیب‌دیده، آشپزخانه ما را بسیار نازیبا نشان می‌دهند. تعویض کابینت آشپزخانه هزینه بسیار بالایی دارد. اما با تعمیر کابینت‌های قدیمی می‌توانیم بدون صرف هزینه بالا، آشپزخانه خود را نو کنیم. در ادامه به مراحل تعمیر کابینت فلزی قدیمی می‌پردازیم.

تعمیر کابینت فلزی در ۵ مرحله

مرحله اول؛ تمیز کردن کابینت‌ها

برای دسترسی راحت به بدنه و داخل کابینت باید کابینت‌ها را از دیوار جدا کرده و به محل مناسبی منتقل کنیم. سپس با یک دستمال یا اسفنج به همراه مواد شوینده قوی، تمام سطوح کابینت را تمیز می‌کنیم.

مرحله دوم؛ آماده‌سازی سطوح

برای آماده‌سازی سطح کابینت باید روی آن را به دقت سمباده بکشیم تا برای رنگ‌آمیزی آماده شود. سپس باید با قلمو، یک لایه رنگ پرایمر روی بدنه کابینت بکشیم و اجازه دهیم خشک شود.

تعمیر کابینت فلزی در ۵ مرحله

مرحله سوم؛ رنگ‌آمیزی بدنه کابینت فلزی

در این مرحله لازم است رنگ دلخواه خود را با قلمو، غلطک یا اسپری رنگ روی سطح کابینت اعمال کنید. اگر تعداد کابینت‌های شما کم است، اسپری گزینه بهتری است. اما برای تعداد کابینت بالا از رنگ و قلمو استفاده کنید.

مرحله چهارم؛ تعویض لولا و دستگیره‌ها

در این مرحله لازم است لولای آسیب‌دیده کابینت قدیمی را تعویض کنید تا باز و بسته کردن آن با مشکل روبرو نشود. برای این کار به یک پیچ‌گوشتی با اندازه مناسب نیاز دارید. دستگیره‌های کابینت را هم به راحتی می‌توانید با یک پیچ‌گوشتی مناسب باز کرده و تعویض کنید.

تعمیر کابینت فلزی در ۵ مرحله

مرحله پنجم؛ نصب مجدد کابینت‌ها

کابینت فلزی شما حالا جلوه‌ای نو و زیبا پیدا کرده است و می‌توانید آن را مجددا نصب کنید. همچنین می‌توانید برای تعمیر صفحه کابینت خود از برچسب کابینت استفاده کنید. برچسب‌ها بدون نیاز به وسیله خاصی و فقط با یک سشوار، کاتر و کارت، روی سطح کابینت می‌چسبند و دوام بسیار بالایی دارند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه دکوراسیون منزل ساده خود را گران نشان دهیم؟

برای رنگ‌آمیزی کابینت فلزی از چه رنگی استفاده کنیم؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. در پاسخ باید بگوییم که تمام انواع رنگ‌های ساختمانی برای رنگ‌آمیزی کابینت کاربرد دارند. اما نباید از تمام آن‌ها انتظار دوام و مقاومت داشته باشید.

رنگ‌های اکریلیک، روغنی و پلاستیک، پس از مدتی از روی سطح فلز پوسته پوسته کنده می‌شوند و در واقع یک راهکار موقتی هستند. رنگ کوره‌ای و استاتیک، برای رنگ‌آمیزی فلز مناسب‌ترین گزینه است.

تعمیر کابینت فلزی در ۵ مرحله

برای تعمیر کابینت فلزی زنگ‌زده چه کار کنیم؟

برای از بین بردن زنگ‌زدگی کابینت باید ابتدا سطح کار را تمیز کنیم. پس از آن باید با استفاده از تیغ یا کاتر، تکه‌های بزرگ زنگ‌زده را جدا کنیم. هنگام انجام این کار دقت داشته باشید که صفحه کابینت آسیب نبیند.

پس از آن از محلول لیمو و نمک برای از بین بردن زنگ‌زدگی استفاده می‌کنیم. با جدا کردن درب کابینت، این کار راحت‌تر انجام می‌شود. در مرحله آخر سطح زنگ‌زده را سمباده کشیده و آن را تمیز می‌کنیم.

سخن پایانی

هزینه‌های بالای تعویض کابینت آشپزخانه، باعث شده است که افراد تمایل بیشتری نسبت به تعمیر کابینت‌های قدیمی داشته باشند. در این مطلب مراحل تعمیر کابینت فلزی قدیمی را به صورت کامل توضیح دادیم و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

تعداد کلمات مطلب: 535

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 دی 1402 در 11:08 ق.ظ

    رنگ روغن ساختمانی برای تعمیر کابینت فلزی مناسب نیست. زود پوست پوست میشه

    پاسخ

    • فائزه سینایی

      9 دی 1402 در 9:33 ق.ظ

      بله درسته. راه حل موقتیه.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

خاص ترین مدل های طراحی اتاق خواب لوکس و مدرن

طراحی اتاق خواب لوکس و مدرن، ترکیبی از زیبایی و کارایی است که فضایی شیک و آرامش بخش را برا…