5 خوراکی خوشمزه برای پاکسازی کبد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جالب است که بدانید برخی از مواد غذایی ساده که هر روز در خانه همه موجود است چقدر می‌تواند برای سلامتی و بهبود بیماری‌های سخت، مفید باشد.
پاکسازی کبد

پاکسازی کبد و تقویت آن می‌تواند بهبودی شگفت‌انگیزی در سلامتی فرد داشته باشد. این عضو از بدن  یکی از اعضای حیاتی بدن ماست و مسئول ذخیره و فرآوری مواد مغذی و تصفیه خون است. در دنیای امروز، با همه شیمیایی ها و مواد نامطلوب در غذا و هوا، همه نیاز به روش‌های پاکسازی بدن دارند. گیاهان طبیعی و خوشمزه می‌توانند شگفتی واقعی برای کمک به پاکسازی کبد و تقویت این عضو از بدن  باشند. در دلتامگ، با بررسی 5 خوراکی شگفت‌انگیز برای پاکسازی و تقویت این عضو از بدن  آشنا خواهید شد.

برای پاکسازی کبد چه بخوریم

یکی از گیاهانی که برای کبد بسیار مفید است، گیاه چای سبز است. این گیاه دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است که به کاهش التهاب این عضو از بدن کمک می‌کند و از آسیب دیدگی آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، مصرف منظم چای سبز می‌تواند به تسریع فرآیند تخلیه سموم از این عضو از بدن کمک کند.

پاکسازی کبد

گیاه دیگری که برای کبد بسیار مفید است، آووکادو است. آووکادو دارای مواد چرب سالمی است که به کب این عضو از بدن کمک می‌کند در فرآیند ایجاد صفرا سالم و جلوگیری از ذخیره سازی چربی در این عضو از بدن نقش مهمی ایفا کند. همچنین، آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو نقش دارند و سلامتی کبد را تقویت می‌کنند.

پاکسازی کبد در طب سنتی

5 گیاهی که برای پاکسازی کبد این عضو از بدن مفید هستند و حتما باید آنها را بشناسید.

زرشک

زرشک یکی از گیاهان پرخاصیت برای پاکسازی کبد و تقویت این عضو از بدن است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضدباکتریایی و ضد اکسیدانی بوده و می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند. همچنین با طعم ترش و متمایز خود، می‌توانید از زرشک در تهیه غذاها و سس‌ها استفاده کنید.

پاکسازی کبد

شاهی

شاهی گیاه دیگری است که به طور گسترده در آشپزی و تهیه نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. این گیاه دارای خواص ضدالتهابی و ضد اکسیدانی است و می‌تواند به تقویت و پاکسازی این عضو از بدن کمک کند. همچنین آرامش بخش و دلپذیر بودن طعم شاهی، آن را به یک انتخاب لذیذ برای تقویت کبد تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین لباس مجلسی را بخرید

آووکادو

آووکادو نیز یکی از گیاهانی است که به خوبی به پاکسازی کبد و تقویت کبد کمک می‌کند. این میوه با شامل بودن بالای چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌های قوی، می‌تواند به پاکسازی کبد این عضو از بدن کمک کند.

 دستور العمل‌های ساده برای تهیه نوشیدنی‌ها و غذاهای کبد سالم

در این قسمت به چند دستورالعمل ساده برای تهیه موادی که به پاکسازی کبد کمک میکنند میپردازیم.

پاکسازی کبد

آب لیمو و نعناع

مواد لازم: آب لیمو، نعناع تازه، آب

دستور تهیه: چند برگ نعناع را در آب می‌ریزید و به آب لیمو اضافه می‌کنید. در نهایت، آب را به مقدار دلخواه اضافه کرده و میل کنید.

 شوربای سبزیجات

مواد لازم: سبزیجات دلخواه (مانند اسفناج، کرفس، جعفری و… )، پیاز، سیر، زرده تخم‌مرغ، آب، نمک و فلفل.

پاکسازی کبد

دستور تهیه: سبزیجات را شسته و خرد کنید. پیاز و سیر را هم خرد کرده و درون قابلمه با روغن تفت دهید. سپس سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید و آب را به مقدار کافی به آن اضافه کنید. بگذارید مواد در قابلمه بجوشند و سپس آن را به مدت 20-30 دقیقه بپزید. در نهایت، زرده تخم‌مرغ را درون قابلمه بریزید و با هم آبکشی کنید. با نمک و فلفل طعم دهید و سرو کنید.

 سالاد نارنجی و ریحان

مواد لازم: پرتقال، ریحان تازه، روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل

دستور تهیه:پرتقال را خرد کرده و با بقیه مواد ترکیب کرده و میل بفرمایید.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 583

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

با این 7 تکنیک طلایی، محبوب دل‌ ها می‌شوید

رفتار جذاب می‌تواند شما را در دل همه جا کند. درست است که ظاهری آراسته و جذاب داشتن یک امر …