راز نگهداری سیب زمینی در یخچال

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌شود سیب زمینی را برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
نگهداری سیب زمینی در یخچال

سیب زمینی جزو آن دسته از مواد غذایی‌ است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از آن در بسیاری از غذاها استفاده کرد؛ در حال حاضر زندگی روزمره افراد به گونه‌ای است که وقت کافی برای آشپزی ندارند؛ در چنین مواقعی می‌توان با چند ترفند ساده کاری کرد که بتوانید در مدت زمان کمی آشپزی کنید؛ با توجه به اینکه سرخ کردن سیب زمینی معمولا وقت زیادی از ما می‌گیرد، در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش نگهداری سیب زمینی در یخچال به صورت خام و پخته را به شما آموزش دهیم.

آیا نگهداری سیب زمینی در یخچال امکان پذیر است؟

سیب زمنی سرشار از فیبر و کربوهیدارت است؛ بنابراین اگر هنگام خرید به چند نکته توجه نداشته باشید یا سبد سیب زمینی شما مناسب نباشد، به سرعت خراب می‌شود؛ بسیاری از افراد تمایل دارند کخ سیب زمینی را به صورت خام یا سرخ شده فریز کنند؛ اما آیا این کار امکان‌پذیر است؟

در ابتدای مطلب باید به این نکته مهم اشاره کرد که سیب زمینی را نمی‌توان به صورت خام فریز کرد؛ چرا که دمای خیلی پایین و سرد باعث می‌شود که مزه سیب زمینی تغییر کرده و شیرین شود و نشاسته آن به قند تبدیل می‌شود؛ در نتیجه کاهش قند می‌تواند باعث ایجاد مواد سرطان زایی مانند آکریل آمیدها شود پس سیب زمینی خام را هرگز نباید در فریزر نگهداری کرد.

روش نگهداری سیب زمینی در یخچال به صورت سرخ شده

سیب زمینی را نمی‌توان به صورت کامل سرخ و بعد منجمد کرد؛ چرا که اینکار باعث تغییر مزه سیب زمینی می‌شود، اما می‌توان آن رات به صورت نیمه آماده تهیه کرد و بعد فریز کنید؛ برای تهیه سیب زمینی نیمه آماده منجمد، بعد از آنکه سیب زمینی‌هات را شسته به صورت خلالی خرد کنید؛ سپس به مدت 3 دقیقه درون آب جوش قرار داده و بعد با استفاده از دستمال به خوبی خشک کنید؛ در نهایت سیب‌زمینی‌های نیمه آماده را درون پلاستیک فریزر ریخته و هواگیری کنید و سپس در فریزر قرار دهید؛ هنگام استفاده نیز بعد از آنمکه روغن درون ماهیتابه داغ شد، سیب زمینی‌های منجمد را درون آن بریزید؛ با این روش نگهداری سیب زمینی، در مدت زمان کمی می‌توانید سیب زمینی رستورانی تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی:  دلستر بهتره یا نوشابه؟

نگهداری سیب زمینی در یخچال

آیا می توان سیب زمینی پخته را فریز کرد ؟

نحوه فریز کردن باید به گونه‌ای باشد که خواص سیب زمینی آب پز از بین نود؛ برای این منظور سیب زمینی‌ها را شسته و آب پز کنید؛ سپس آن‌ها را درون کیسه فریزر قرار داده و هوای اضافه آن را خارج کنید؛ در نهایت هم قبل از استفاده سیب زمینی‌ها را از یخچال خارج کرده و بعد  از آنکه یخ آن‌ها اب شد کرم کزده و نوش جان کنید.

نگهداری سیب زمینی در یخچال

چگونه سیب زمینی ها را برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

  • دمای نگهداری سیب زمینی باید بین 6-10 درجه سانتیگراد باشد؛ سبد سیب زمینی را باید در محیطی خنک مانند انباری یا زیر زمین نگهداری کنید.
  • اگر می‌خواهید سیب زمینی را برای مدت دو هفته نگهداری کنید، آن را درون کابینت تاریکی قرار داده تا  پوست سیب زمینی ضخیم‌تر شود و احتمال پوسیدگی در حین نگهداری کاهش یابد.
  • یکی از دلایل ایجاد جوانه در سیب‌زمینی، تابش نور خورشید است؛ بنابراین سعی کنید سیب زمینی را دور از نور خورشید قرار دهید.
  • سیب زمینی‌ها برای تازه ماندن نیاز دارند که هوا در بین آن‌ها جریان داشته باشد، بنابراین بهتر است آن را درون یک کیسه توری یا سبد قرار دهید.
  • اگر سیب زمینی را خشک نگه دارید، ماندگاری بیشتری دارند؛ به یاد داشته باشید که شستشو سیب زمینی باعث افزایش رطوبت و رشد بیشتر قارچ می‌شود.

یک نظر

  1. ناشناس

    3 اسفند 1402 در 0:19 ق.ظ

    خیلی جالبه ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…