غارهای مولو؛ دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک ملی گورونگ مولو یکی از عجیب‌ترین پارک‌های روی زمین در مالزی است که نه‌تنها شکل ظاهری کوه‌های آهکی آن حیرت‌انگیز است؛ بلکه دهمین غار بلند جهان که هنوز هم در حال نقشه‌برداری است در اینجا واقع شده است!
دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی

پارک ملی گورونگ مولو دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی است که یکی از عجیب ترین غارهای جهان را در دل خود جا داده است. دلتامگ در این مقاله سفری هیجان‌انگیز به این پارک داشته است، با ما همراه باشید.

پارک ملی گورونگ مولو کجاست؟

در ایالت ساراواک مالزی، ایالتی که در شرق این کشور قرار دارد، یک پارک عجیب و استثنایی وجود دارد که مکانی برای دیدن مجموعه‌ای از چیزهای شگفت‌انگیز و عجیب و غریب است. جالب است بدانید که ایالت ساراواک مالزی به‌عنوان دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی به سرزمین منقار شاخیها شهرت یافته است!

پارک ملی گورونگ مولو

حتما از خودتان می‌پرسید که منقارشاخیها چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ حقیقت این است که در این ایالت گروهی از پرندگان خانواده نوک شاخان زندگی می‌کنند که بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا و آسیا هستند! منقار بلند و خمیده روبه پایین آن‌ها که گاهی با یک کلاهک کاکل مانند تزیین شده است و آن‌ها را به پرندگانی بسیار بامزه تبدیل کرده، دلیل شهرت این‌گونه جانوران است.

این پارک با تمام شگفتی‌هایش در شهر میری یکی از شهرهای دیدنی مالزی واقع شده و یکی از جاذبه‌های مالزی است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی ترکیبی از شگفتی‌های طبیعی، جنگل‌ها، هیجان‌انگیزترین غارهای جهان و صخره‌های سنگی گوتیکی شکل است. چیزی که این پارک را به دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی تبدیل کرده است، غارهای مولو است.

شبکه غارهای زیرزمینی مولو

غارهای مولو دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی

غارهای مولو به‌عنوان یکی از بهترین دیدنی های مالزی در لیست عجیب ترین غارهای جهان نیز جا دارند. در واقع این غارها در کنار صخره‌های گوتیکی شکل پارک ملی گورونگ مولو سبب شده‌اند که این پارک بیشتر از سایر جاهای دنیا عجیب و استثنایی باشد.

زمان اکتشاف این غارها به سال 1978 برمی‌گردد درحالی‌که نقشه‌‌برداری از این غارها همچنان ادامه دارد! اگر از خودتان می‌پرسید که چگونه چنین چیزی ممکن است باید بگوییم که شکل ساختاری عجیب و پیچیده غارها و تونل‌های تودرتویی که در این شبکه زیرزمینی عظیم با گذشت هزاران سال شکل گرفته است، سبب سختی کار مهندسان و کاشفان شده است!

مطلب پیشنهادی:  قیمه ناری، یک لاپلوی ایرانی خوشمزه

در واقع این غارها در طول هزاران سال جریان تخلیه آب از دامنه کوه گونوگ مونو به سمت دریا میان گودال‌های عمیق و در دل کوه‌های سنگ آهکی شکل گرفته‌اند. این جریان‌های آب درون سنگ‌های آهکی کوه‌ها یک شبکه پیچیده از غارها را شکل داده‌اند.

کوه های صخره ای پارک ملی مالزی

چرا دیدن غارهای مولو اهمیت دارد؟

  • غارهای مولو به عنوان دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی یکی از زیبایی‌های این کشور هستند که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده‌اند.
  • یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های مالزی به نام کوه ماسه‌سنگی مولو با ارتفاع 2376 متر بر روی این غارها قرار گرفته است.
  •  غار کلیرواتر به‌ طول 151 کیلومتر ، دهمین غار بلند در جهان بخشی از غارهای مولو محسوب می‌شود.
  • یکی از غارهای بزرگ جهان به نام غار آهو نیز در میان دنیای زیرزمین و غارهای مولو قرار دارد.
  • اگر اهل هیجان هستید در هنگام غروب آفتاب می‌توانید خفاش‌های عجیب این غارها را که چهره خاصی دارند درون غارها تماشا کنید.

غار مولو

سخن پایانی

پارک ملی گورونگ مولو به عنوان دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی نه‌تنها دارای اعجاب‌انگیزترین غارهای دنیا است؛ بلکه سرزمین سرسبز و شگفت‌انگیزی که روی این غارها بنا شده است نیز بسیار جذاب و تماشایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…